mijn mercedes 260e rijd verder prima alleen slaat steeds af,soms loopt ie prima en dan weer niet.kabels bougies rotor en bobine vervangen oja en verdelerkap ook,maar nog hetzelfde.soms begint de auto ook ineens heel hoog te lopen en lijkt het met doorschakelen alsof hij zelf gas geeft.
wie kan mij helpen aan advies
groetjes mark
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gaskabel en gasklep schoonmaken, misschien helpt het, en kost weinig moeite.
Eventueel alle slangetjes onder de motorkap even nalopen.
Heeft ie toevallig ook een hoog olieverbruik (1 a 1,5 liter per 1000 km)? Zo ja, dan heeft ie misschien een bekend euvel voor het M103 blok: lekkende kleprubbers waardoor olie in de verbrandingsruimte komt waardoor uiteindelijk de kleppen verbranden. Mijn 260E had dezelfde symptomen die jij beschrijft en het is over na een revisie van de kop.
Kan natuurlijk ook zijn omdat alle vacuumslangetjes los zijn geweest, dus wat Bas F schrijft: loop ze allemaal even na.
Erik
18 jaar
Dit is een probleem waar ik heeeeel lang mee te kampen hebt gehad. Letterlijk bijna alles vervangen BEHALVE de BDP sensor en daar lag het dus aan. Deze sensor meet de positie van de krukas ten opzichten van het vliegwiel. De sensor regelt dan de hoeveelheid benzine nodig. Vaak als men ca 8km heeft gereden en de choke er dus vanaf gaat, verzuipt de motor. Starten wanneer warm is vaak lastig en de motor voelt alsof het tegen gehouden word als men wilt wegrijden. Ook minder prettig is de benzine walm die doordringt tot in de auto.
14 jaar
luchtkwamtummeter (luchtdebietmeter waar op de ke-kop staat) is defect.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 260 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar