Ik hoop dat dit een kleine probleem is .gaat over mb c220d uit 97.ik zie luchtbelletjes in leiding vanaf brandstoffilter naar pomp.in toevoer leiding niks aan de hand,ik lees eigenlijk hele verhalen over die pomp ,slangen en filter vervangen of uitlezen.alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo,
de luchtbellen zijn het probleem niet, als het goed is, zo is mij verteld, wordt de brandstofpomp automatisch ontlucht...
ik had dit probleem dus ook !!
ik weet niet of jouw auto ook af en toe problemen geeft, als een schokkende motor en een lampje dat gaat branden op het dashboard en vervolgens in de noodloop gaat ???
bij mij hebben ze heel wat onderdelen vervangen bij de Mercedes garage maar helaas...zonder resultaat.
na het vervangen van de "aansturing" van de brandstofpomp die tussen de gaspedaal en de pomp zit was het probleem opgelost...
heb dit verhaal meermaals op problemcar uitgelegd...
succes
Roger
Hoi Roger,in 2-de versnelling bij 2000 toeren schokken,beruchte lampje gaat niet aan,
Mij vorige auto was ford mondeo ook lucas pomp en met klein beetje lucht kreeg je aal veel problemen.als je door rijdt voel je niks allen als je langzaam rijdt in 2 versnelling rond 2000 effen gas geven en is weg
Bedoel je dan dat Bosch ding waar je gas kabel op staat
+_900 euro?????????????
19 jaar
us.
Een maand geleden heb ik de aanzuigbout van het brandstoffilter een paar cm langer gemaakt.
Bij demontage van het filter bleek dat hij maar voor 50% was gevuld met diesel.
Ik had dus last dat de pomp te weinig diesel kreeg bij een bepaalt toerental.
Een tikkend geluid (verstuivers) en hoepla in de noodloop ( veelal bij terugschakelen).
Na een kunststof buisje te hebben gemonteerd in de aanzuigbout ( waarmee het filter is vastgezet) is het tikkend geluid weg, de auto trekt weer als vroeger, en het belangrijkste de EPC lamp lijkt te zijn overleden.
Nu staat de aanzuigbout altijd met zijn teentje in de diesel en zal altijd diesel naar binnen zuigen i.p.v lucht.
DIT ZAG IK OP MERCEDESBENZ KLUB.NL MISCHIEN ZIET ER WAT IN
MORGEN DOE IK VOOR ZEEKERHEID NIEUWE FILTER EN DIE SLANGEN VAN EN AF
19 jaar
Hallo Rusmir,
Precies dat ding van Bosch dat met de gaskabel verbonden is...
dit ding kost bij de dealer Smeets in Geleen 745 euro exclusief BTW en montage, echter Nick, die ook hier ergens op de site met een soortgelijk probleem zit had een andere prijs, ergens rond de 150 euro.
Overigens bij mij stond de brandstof filter ook minder dan half vol, maar volgens de dealer kon dit geen kwaad.
overigens het verlengen van de aanzuigbout is maar een lapmiddel, ook dit is al beschreven op problemcar....
echter zolang het werkt is het natuurlijk wel de perfecte oplossing !!
Succes, hoop dat het jou hiermee beter gaat dan mij, mij heeft de hele operatie bijna 3500 euro gekost in totaal...
Groet
Roger
Hoi Roger,
Ikheb nieuwe filter en slangen al vervangen maar niks,allen nu heb ik wel dat brandstof terug loopt naar tank als ik auto uitzet,na5 min. Ik vrees dat met die ouwe filter ook was maar niet gezien omdat die slangen te vies waren .auto krijgt morgen terugslagklep,dan maar effen afwachten .vandaag nog 300 km gereden maar geen last,maar bedankt voor advies brandstof pomp is hoop geld en volgens mij dealers willen dat al te graag…….
Maar ik snap echt niet dat gas potmetertje 750 euro kost?maar ja ………
Ik heb dat lapmiddel maar niet gebruikt ,ben ook niet zo liefhebber van halve oplossingen.ik probeer effen die lucht lek te vinden eerst dan kijk ik verder met elektronica
Groetjes
Die terugslagklep is advies van ex mb vakman ,vaak probleem opgelost op die manier
19 jaar
Hallo Roger en Rusmir,
Ik denk dat het probleem van Rusmir ook mijn probleem is.
Dat is namelijk stotteren rond de 2000 toeren. Bij klein beetje gas bij geven is het probleem onmiddelijk weg.
Ik wacht zijn terugslagklep advies even af. Ik weet niet precies wat dat is en wat het kost, maar heb goede hoop dat hij me dat gaat vertellen als het succesvol is.
Dat verhaal met die verlengde bout heb ik ook geprobeerd. Mocht niet baten. Die holbout (want zo heet dat ding) had ik licht uitgeboord om er een alluminium pijpje in te bouwen. Heb ik mee gereden en na een tijdje begon de stotter gewoon weer. Ik had mezelf voorgenomen dat zodra het stotteren weer begon ik het verlengde gedeelte eruit zou halen. Laten zitten had dan geen zin naar mijn mening. Tijdens het verwijderen brak de Holbout af. Moest ik mijn auto laten staan. Dat was dus geen goed advies.
Kan zijn dat het bij anderen geholpen heeft.. bij mij deed het dat niet.
Plastic slangen vervangen maakte het probleem wel minder. Maar kennelijk zuigt de pomp?? nog ergens valse lucht.
Ik weet bijna zeker dat het probleem van Rusmir identiek aan dat van mij is. Zelfde auto, zelfde bouwjaar en hetzelfde probleem.
Jouw probleem was toch anders Roger, gezien de noodloop en het ECP lampje. Daar heb ik nog geen last van gehad.
(blijft ook hopelijk zo).
De gassensor was overigens 147Euro incl. bij de officiele Merc dealer. Als dat het probleem echt oplost valt het qua geld wel mee.
Dat de jouwe duurder was zou met het bouwjaar te maken kunnen hebben Roger.
Deze gassensor loste het probleem bij mij niet op. Gelukkig nam de dealer hem terug.
Ik wacht Rusmir's bevindingen maar even af.
Dus mocht je succes hebt met de een of andere oplossing Rusmir, ik ben zeer benieuwd.
Groetjes,
Nick
19 jaar
Hoi Nick
Ik ga je zeker vertelen over die afsluitklep maar beter effen afwachten hoe dat gaat bij mij,.
Kosten 200 euro ,klep,dat is een setje bij mb een in retour leiding en een bij tank,moet voorkomen dat brandstof terug loopt ,effen afwachten,dus.
Maar lucht kan ook via branstofvoorverwarming naar binnen ,maar ik wacht effen,morgen ga ik brandstofvoorverwarming omzeilen en dan kijken of lucht nog in ziet.
Prijzen van gassensor zijn wel raar,overal andere prijzen.
A0115428718
0205001303 num.op die gassensor,komt dat overeen
tot morgen dan
19 jaar
200 euro incl.montage
19 jaar
Hallo Rusmir,
Het nummer van mijn gassensor was geloof ik anders. Maar ik denk dat je het beste bij de orginele Benz dealer af bent.
Dit onderdeel voor een C220D uit 97 kostte mij 147 euro incl. bij Benz zelf.
Brezan levert het onderdeel overigens ook. De prijs heb ik hier nooit gevraagd.
Prijzen lopen inderdaad uiteen. De eerste beste die ik belde kwam aan met 345 ¤ excl. Hierna ben ik een beetje rond gaan bellen en de goedkoopste was toch Benz. Keus was dus niet moeilijk.
Deze sensor loste het probleem van het schokken van de motor op 2000 toeren niet op. Vandaar dat ik hem heb teruggebracht.
Gelukkig deden ze niet al te moeilijk, al staat er op de orginele factuur dat electrische en speciaal bestelde onderdelen niet teruggebracht mogen worden. Ze hebben het onderdeel retour gestuurd naar de leverancier om te laten checken. Ik kreeg mijn geld dan ook niet gelijk terug maar pas na een week of wat.
Weet dus wel waar je aan begint als je onderdelen gaat vervangen zonder dat je weet of dit wel het probleem oplost. Want normaal gesproken nemen ze dit soort onderdelen niet meer retour.
Ik denk dat wij "ons" probleem toch in de brandstofaanvoer/afvoer moeten zoeken.
Ik wilde voor dit probleem mijn Benz wel naar Benz brengen, maar ik kreeg gelijk al te horen dat ze niet wisten wat het was en moesten gaan zoeken. Onderdelen vallen wel mee qua prijs, maar werkplaatstarief is bijzonder hoog bij Benz.. dus dat sprak me niet zo aan.
Ik ben nog van plan om te laten kijken naar luchtlekkage bij de brandstofverwarming e.d. en daarna laat ik het zo tot ik de auto inruil.
Tenslotte kan ik er wel mee leven. Auto rijd verder goed, alleen die stotter zo nu en dan is wel vervelend... nou ja...
Mocht je nog iets vinden; ik hoor graag van je.
Groetjes,
Nick
19 jaar
Nick,vergeet die afsluitklep,help niet,zonde voor 200euro,maar ja………..
Ik ben nog bezig met zoeken naar lek jij hoor nog van mij
19 jaar
Ok Rusmir,
Balen voor jou (en mij ;-) Jammer maar helaas. Het moet wel een lastig probleem zijn daar Benz het zelf ook niet 1,2,3 echt weet op te lossen.
Ik ga binnenkort de Benz naar Benz brengen en vragen of ze willen controleren op luchtlekkage.
Zodra ik zelf wat meer weet laat ik het je weten.
Groetjes,
Nick
19 jaar
Hoi ,Nick
Ik denk dat ik de oorzak gevonden heb ,EGRklep.
Als je kijkt naar je inlaat (lucht)achter luchtmassameter ,begint ijzeren gedeelte, staat een potje ,die is met kabel(onder rubber manchet )verbonden met dat regel klepje.
Trek dat vacuüm slangetje af, en ga stukje rijen ,MB SCHOKT NIET MEER.
19 jaar
Hey Rusmir,
Dat lijkt me goed nieuws.
Ik zal het proberen wanneer ik terug van vakantie ben. Kan haast niet wachten.
Het roept dan wel gelijk een nieuwe vraag op en dat is wat die EGR klep doet. Kan het zijn dat die klep niet meer in orde is? Weet jij trouwens wat deze klep precies doet? Want kan toch niet goed zijn dat je de slang er af moet laten?
Of is er een onderdeel defect? Zoiets als een potmeter die op lucht gaat?
Groetjes,
Nick
19 jaar
He Nick,
De EGR klep voert ( alhans als ik het goed begrepen heb ) een gedeelte van de uitlaatgassen terug in het brandstofsysteem,
niet in de brandstofpomp meer ergens via het spruitstuk als ik het goed heb...bij mijn Golf heb ik die klep destijds geblokkeert waardoor de auto toch net iets beter liep :-)
of dit bij Mercedes ook zo is...durf ik niet te zeggen, ben
helaas geen automonteur, maar doe maar in Vitamines enz. :-)
succes
Roger
erka.. zo werkt een egr klep..
Uitlaat gas her circulatie.
Als een diesel luchtmengsel ideaal verbrand komt daarbij NoX vrij Dit komt omdat de verbranding temperatuur te hoog oploopt.
Om de temperatuur omlaag te krijgen heeft men het volgende bedacht:
Door de ingenomen lucht een lager volume percentage zuurstof te geven verbrand de diesel met een lagere temperatuur waardoor de uitstoot van NoX aanzienlijk word verlaagd.
Dat is op zich mooi bedacht alleen kleven er natuurlijk ook een aantal nadelen aan het EGR systeem.
De verbranding wordt door het toepassen van EGR minder volledig waardoor meer koolwaterstoffen en dus ook meer roet ontstaat. Vaak vormt zich in het inlaatspruitstuk erg veel aanslag soms zelfs zo erg dat er foutcodes in de ecu komen. De regelklep wil nogal eens blijven hangen en dan in de geopende stand waardoor ook tijdens het optrekken er veel uitlaatgassen de motor worden in gezogen. Je krijgt dan de bij vele bekende zwarte rookpluim tijdens het optrekken wat overigens de meeste diesel rijders zelf niet in de gaten hebben.
paul,
Hoi allemaal ,
Deze probleem gaat eigenlijk niet meet over lucht bellen maar over EGR.
Ikheb eigenlijk nieuwe vraag gesteld in http://www.problemcar.nl/index.php?topic...
En neem ik aan dat P.Kelder heel veel van weet dus help a.u.b
19 jaar
Hallo Rusmir,
Je tip heeft inderdaad geholpen. Ik heb er voor gezorgd dat de klep niet meer kon open of dichtgaan door de slang er af te laten.
Motor stottert nu niet meer. Ik ga wel even laten nakijken wat nu de oorzaak is van dit geheel. Kan zijn dat de klep blijft hangen en dat deze vervangen of schoongemaakt moet worden.
Mocht het te gek worden dan laat ik het gewoon zo. Hij rijd verder prima.
Bedankt voor de gouden tip.
Groetjes,
Nick
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar