Hoi,allemaal
Ik had problemen met schokkende motor bij 2000-2500rpm,dacht dat probleem in brandstof zat benodigde geld uitgegeven maar niks.
Dan maar naar lucht kijken,en als ik dat slangetje(vacuüm) van het regelklepje(luchtinlaat) uitrek(dan werkt regelklep niet meer)schokken is over.mij vraag is drukomvormer stuk of loopt regel klep vast door roet.is dat te controleren en hoe,ik zag paar keer bij stationeer dat ene keer klep open staat en andere keer dicht klopt volgens mij niet .
En kan je gewoon rijen met afgekoppelde vacuüm slang zonder latere schade aan motor.
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het kunnen 3 oorzaken zijn, nl : drukomvormer, ARF-klep of EGR-klep. Op de drukomvormer zou je eerst je vacüm moeten controleren of deze aankomt, zo ja dan moet er op de regelklep als je een gasstoot geeft ook vacüm opkomen. Het kan zijn dat de regelklep vasthangt (dmv roet) of dat het membraan ervan defect is (eenvoudig te controleren met een vacümmeter). Staat er ook geen vacüm potje op de regelklep ?(een zwart), het kan zijn dat dit defect is. Om het simpel te houden kan je dit gewoon afkoppelen ==> geen probleem, enige nadeel is voor het milieu.
Veel succes.
Dit is reactie van mercedesbenzclub en is moeite waard om te proberen bij schokkende motor bij 2000-2500rpm .bij mij is die fenomeen op die manier opgelost
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar