auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz C-Klasse: diesel aankoopadvies gevraagd

Bouwjaar: 1995

Hallo allemaal,

ben na aantal slechte ervaringen met andere merken aan het orienteren op een MB diesel C (of E) klasse bj 94 -96.
Heb daarbij aantal vragen:
-hebben alle motoren van die bouwjaren een onderhoudsvrije distr ketting?
-wat zijn de algemene (zwakke) punten om op te letten bij aankoop?
-is er verschil tussen autos van voor en na 95 en zo ja wat zijn dan de belangrijkste verschillen.
-welke motor verdiend de voorkeur, 200 220 of 250, gezien betrouwbaarheid en onderhoudskosten? Het ligt wel in de bedoeling om goed een caravan te kunnen trekken.
-Zijn de turbo diesels net zo betrouwbaar als de gewone diesels?

Wellicht een boel vragen maar ik hoop dat jullie me wat meer info kunnen geven waar ik wat aan heb.

Alvast bedankt,

Mvg
Sjoerd

Geplaatst door

veldhuizen (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

persoonlijk vind ik de 250 D de betrouwbaarste ,de 200 en 220 hebben nog wel eens last van de roterende injectiepomp en dit is een kostelijk onderdeel .
de 250 heeft een lijnpomp en veel betrouwbaarder.en als je een caravan wilt trekken toch liever een 250 denk.

izzi 0
badge

19 jaar

Alleen de 220D (OM604) heeft die nare roterende LUCAS pomp. De 200D (OM601) heeft de oude mechanische BOSCH lijnpomp en die is kwalitatief zeer goed. De 250 is al een 20 klepper (OM605) met een elektronisch geregelde lijnpomp. Fijne motor maar erg dorstig.

Ikzelf zou als ik een W202 zou kopen een 200D willen maar ik heb geen caravan -:))

Laat in ieder geval een 220d staan.

Is een late W124 geen optie? Kwalitatief gewoon een betere auto (betere electronica en roestpreventie) en vooral ruimer. De beste auto's zijn de motoren met twee kleppen per cilinder, een 250D met 92 pk is onverwoestbaar en zuinig.

Groeten,

Paul

paulmichiel 0
badge

19 jaar

Ik heb ook een 250 wel van 92 een w124 combi, auto rijdt probleemloos trekt alles, echter op de wintersport ben ik nog wel eens op de vrachtwagen baan te vinden heuvelop met 4 mensen en volle bepakking gaat niet heel vlot met 93 pk.

harmen4141 0

18 jaar

Ik zou een E250 multiklepper aanraden: die van mij (van 93) gaat wel vooruit, volgeladen of niet, en verbruikt ongeveer 1/13. Loopt ondertussen 336.000km zonder enig probleem.

Hallo,

Als ik u was zou ik een w124 rijden combi of sedan maakt niet uit.
Ik zelf rijd een 300d multiklepper van januari 1996 met 420000 km op de klok, auto rijd perfect en voor aanhangers een goede sterke auto.
Maar zoals u hier boven leest is deze wel dorstig, met een verbruik van 1 op 10 is tie echt niet zuinig.
Maar een fijnere auto als deze heb ik nog niet gehad.
Het is dan ook een 6 cilinder.
Als je zo'n auto koopt moet je letten op de koppakking die zijn 9 van de 10 al vervangen en dit kun je controleren.
Als er een stalen koppakking op zit is ie al vervangen, orgineel van af fabriek zit er een papieren op.
Koop een automaat lekker lui en heerlijk rijden.
Maar ververs de olie van de automaat inclusief de koppel omvormer die aan de bak vast zit om de 60000 km.
Dan houd je de automaat het langste goed.
De combi mag 2100 kg trekken en de sedan 1900kg.

DJ2328 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.