Hierbij open ik een topic met het volgende (probleem met de vraag of jullie mij kunnen helpen):
Ik heb een Mercedes a160 bouwjaar 1998 en de luchtmassa meter is kapot. De llm is verbonden met de ecu. De vraag is wat is een goedkope oplossing om dit te repareren ? Er is al eerder een topic geopend met een oplossing. De llm los halen van de ecu en vervolgens een andere llm van een andere ecu erop solderen. Heeft iemand hier verstand van en hoe gaat dit in zijn werk ?
Grtjes Glenn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je een andere lmm van hetzelfde type haalt, hoef je niets te solderen.Kabel van lmm los,lmm vervangen, kabel vastklikken, resetten, starten.Lmm van een ander type kan leiden tot verkeerd waardes waardoor de motor niet goed loopt, met als mogelijke gevolg te hoge uitlaatgassen waarde en dus apk afkeur.
De llm en ecu zijn een geheel. Dus zomaar een onderdeel vervangen gaat niet en een tweedehands ecu is gecodeerd .
7 jaar
In dit topic https://www.problemcar.nl/nl/particulier... staat het antwoord...wat je ongetwijfeld al gelezen hebt.
LMM los solderen van een sloop ECU en in jou auto solderen...heeft die andere vraagsteller geholpen.
Het solderen en verprutsen maakt meer schade. Dadelijk heb ik een hele nieuwe ecu nodig. Vandaar de vragen ? Laat hem miss reviseren en als je deze aansluit wat moet er dan nog gebeuren of rijdt hij per direct ? Dat soort dingen wil ik graag weten daar is deze forum voor :)
7 jaar
Een luchtmassa meter is niet meer dan een meter die de gemeten luchtmassa doorgeeft aan de ECU, meer niet.
Als de LMM defect is plaats je een nieuwe of goede gebruikte.
Het feit dat de LMM aan de ECU gesoldeerd zit doet daar niets aan af.
Maar als je aan je eigen soldeerkunsten twijfeld moet je het niet doen...
kris s uit het andere topic heeft het ook zo gedaan en zijn auto rijdt weer.
En, ook niet onbelangrijk: daar is dit forum voor
Ja , nee twijfel idd aan mijn soldeer kunsten. Hans bedankt voor de info :)
Niet onbelangrijk: Daar is deze forum voor is correct Nederlands?
7 jaar
Het is [b]dit[/b] forum...
Iets aanduiden mag je deze gebruiken :)
Zijn meerdere regels
7 jaar
wat jij wil...
Het is dit ,omdat het lidwoord voor forum "het" is. Deze gebruik je bij het lidwoord
"de" en bij meervoud. Daarnaast is het verscheidene en niet meerdere. Terug naar school.
Ferry
7 jaar
[i]meerdere (telw):verscheiden, verschillend[/i]
"verscheidene" en "meerdere" zijn als synoniem van elkaar te gebruiken, mits in de juiste context, zoals toegepast door Glenn.
"Ik heb al verscheidene romans van Hugo Claus gelezen" betekent hetzelfde als:
"Ik heb al meerdere romans van Hugo Claus gelezen"
"De dichter las verscheidene gedichten voor uit zijn nieuwe dichtbundel." betekent hetzelfde als "De dichter las meerdere gedichten voor uit zijn nieuwe dichtbundel."
Terug naar school Ferry.
7 jaar
Volgens mij is dit een technisch forum en geen taalkundig instituut...
Ja ,
Iemand ervaring met mijn probleem en wat als de ecu niet het probleem mocht zijn? Zijn er nog meerdere oplossingen die dit probleem kunnen oplossen ?
De ecu is eruit gehaald "niet gereviseerd" en weer terug geplaatst nu start hij helemaal niet meer ? Ben wel van plan te reviseren maar eerst wil ik een goede diagnose kunnen stellen. Uitgelezen geeft meerdere foutcodes aan een stuk of 12. De garage wil de codes niet geven waar ik wel recht op heb :( .
7 jaar
De garage wil de codes niet geven ...?
Daar betaal je toch voor?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz A-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar