Deze W211 break zakt op onregelmatige ogenblikken door zijn achtervering.
We zien geen uitwendige scheuren in de darmpjes. Aangezien hij langs de twee kanten identiek doorzakt vermoed ik dat er een klep lekt. Moest dit euvel iemand bekend in de oren klinken : alle tips zijn welkom.
Ik herhaal het gebeurd echt onregelmatig. Auto kan soms een lang weekend stilstaan in de garage en gewoon "recht" blijven. Soms kan op driemaal op de week door zijn "benen" zakken.
Auto heeft in het verleden problemen gehad met SBS-pomp.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Update : klant had auto al laten uitlezen bij collega en de fouten waren gewist.
Ondertussen heb ik wel een foutcode :
C1152 - niveauregeling sensor
C1501 - kritieke hoogte.
Uitgelezen met Texa.
Blijkbaar zou er ooit een terugroepactie geweest zijn voor deze wagens.
Met de testkast kan je het systeem grondig testen en kan hij vaak wel zeggen wat er mis is en waar. Dacht, uit m'n hoofd, dat er bij dit systeem maar 1 kleppen blok is die alle kanten afregeld (niet zoals bij bv Landrover, waar de voorkant en de achterkant een apart kleppenblok hebben).
Mocht je een layout van het systeem nodig hebben, moet je maar even mailen, zoek ik t op voor je.
Mvg diagnoseoplocatie.nl
Op de achterste stabilisator is een stang bevestigd die aan een schakelaar bevestigd is. Deze noemt de xenonniveauschakelaar volgens de ene en lichthoogteregeling volgens de andere. Is onderdeel nummer 010 542 7717. En dit staat inderdaad bij de onderdelen die met de luchtvering te maken hebben.
Gezien volgens TEXA de foutcode C1152 te maken heeft met de achterste schakelaar van de luchtvering zou ik deze eerst willen vervangen.
De feitelijke pomp enz., die zitten in de binnenvleugel links voor het wiel.
Dat zal inderdaad de hoogte sensor wel zijn (3 draden). Moet je in livedata denk ik wel kunnen terug vinden.
Mvg Diagnoseoplocatie.nl
De sensor op de achteras vervangen, nu zakt hij helemaal door en wil zelfs niet stijgen.
Wel via de Texa (teskast) calibratie. Zakt daarna gewoon terug door.
Oude sensor terug gemonteerd en auto stijgt terug, maar zakt nu heel stil door......
Verder geen enkele foutcode meer aanwezig.
Ondertussen voertuig terug binnengehaald en opnieuw "gecalibreerd" : automatisch en handmatig. Handmatig de hoogte van de achteras aangepast. Nu blijft het voertuig al 5 dagen normaal op dezelfde hoogte staan.
Probleem opgelost. Voertuig blijft "stabiel"
Even voor de duidelijkheid Het is opgelost met de nieuwe sensor neem ik aan? Was dan een kwestie van niet goed uitgevoerde calibratie waardoor het de eerste maal daar fout mee ging?
Sorry Siem, vergeten bij te vermelden.
Nieuwe sensor geplaatst : toestand was nog beroerder dan met de oude.
OUde sensor teruggeplaatst en dan automatische en manuele calibratie een paar keer uitgevoerd.
Sindsdien blijft voertuig stabiel.
Oke, dank voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar