Mercedes-Benz Slk 2001: Marcel

Bouwjaar: 2001, Transmissie: Automaat

Hallo mensen,heb sinds kort een raar probleem:auto start s,morgens slecht en als ie eenmaal beetje warm is dan rijd ie wel maar soms houd ie ook in en bij stationair begint ie soms te schommelen lijkt dat ie dan op 3 cilinders loopt ,heb de gaspendaalpositiecensor en de luchtmassameter al vervangen en de druk van de benzinepomp ook na gekeken zat tussen de 3enhalf en4 bar dus goed denk ik maar probleem is er nog steeds,wie kan mij nog verder helpen ,dank alvast

2407radboud

Geplaatst door 2407radboud (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz SLK-klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

Hoe heb je de druk gemeten? Met draaiende motor? Vacuümslang los of vast?

    Ja heb ik met een barometer zowel met motor uit en aan - 2407radboud (0), 2 jaar geleden
    Wat was de exacte druk die gemeten is? a) met motor uit en b) stationair? - oldford (0) PRO, 2 jaar geleden
    Rond 4 bar - 2407radboud (0), 2 jaar geleden

kaleido 1 (1605) PRO, 2 jaar geleden

Al eens uitgelezen met goede apparatuur ?

    Ja ook al gaf toen aan labdasonde en maar op de kast werkt ie prima alles goede waardes - 2407radboud (0), 2 jaar geleden
    Wat was de foutcode? Exacte tekst en/of nummer. - oldford (0) PRO, 2 jaar geleden
    P0170-23
    P0170-22
    P0130-15
    P0300-80 - 2407radboud (0), 2 jaar geleden

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

De motorcomputer is toch van mening dat de lambdasonde voor de kat verkeerde waardes geeft.
De gevolgen zijn mogelijk een verkeerd mengsel. dan wel het verkeerde mengsel is de oorzaak voor de fout op de lambdasonde. In beide gevallen veroorzaakt het ook nog eens misfires en die kunnen je dure katalysator beschadigen.

De fout op de lambdasonde (P0130) hoeft niet per se bij b.v. stationair voor te komen. Dat kan ook onder belasting zijn geweest. Daartoe zou de Freeze Frame data bij die foutcode moeten worden uitgelezen om te zien bij welk toerental en welke belasting de fout voorkomt.

Weet je de exacte foutteksten die bij de foutcodes die je noemt werden gegeven?
Is de Freeze Frame data van alle foutcodes uitgelezen? Zo ja, wat zijn deze?
Wat zijn de waardes van beide lambdasondes (zowel voor als na de kat) bij stationair draaien en op verhoogd toerental (tijdens een wat langere tijd)?
Is er al een 4-gas test gedaan?
Kun je wat specifiekere anrtwoorden geven over de benzinedruk? Hoeveel exact is deze nu en VOORAL wat is deze bij motor uit EN wat is deze bij motor aan tijdens stationair.
Heb je rijdend al eens de benzinedruk gemeten of lambda signalen bekeken?

En als laatste welke motor hebben we het hier over? (Inhoud, compressor ja of nee, etc.)

    Tis geen compressor en we gaan nog verder onderzoek doen o,a frame waarde ,dus ee zijn nog ant zoeken
    Bedankt vor je reactie en tips - 2407radboud (0), 2 jaar geleden
    Laatste update benzinefilter vervangen en gasn nu het gasklephuis nakijken en schoonmaken - 2407radboud (0), 2 jaar geleden

vw cabrio (0) PRO, 1 jaar geleden

beste,
hebt ge de gasklepsensor en luchtmassameter aan geleerd met de computer star das?
dat moet altijd wel gedaan worden
mvg marc

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz SLK-klasse of stel zelf een nieuwe vraag.