close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz Slk 2001: Marcel

Bouwjaar: 2001, Transmissie: Automaat

Hallo mensen,heb sinds kort een raar probleem:auto start s,morgens slecht en als ie eenmaal beetje warm is dan rijd ie wel maar soms houd ie ook in en bij stationair begint ie soms te schommelen lijkt dat ie dan op 3 cilinders loopt ,heb de gaspendaalpositiecensor en de luchtmassameter al vervangen en de druk van de benzinepomp ook na gekeken zat tussen de 3enhalf en4 bar dus goed denk ik maar probleem is er nog steeds,wie kan mij nog verder helpen ,dank alvast

Geplaatst door

2407radboud (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoe heb je de druk gemeten? Met draaiende motor? Vacuümslang los of vast?

oldford 0
badge

3 jaar

Ja heb ik met een barometer zowel met motor uit en aan

2407radboud 0

3 jaar

Wat was de exacte druk die gemeten is? a) met motor uit en b) stationair?

oldford 0
badge

3 jaar

Rond 4 bar

2407radboud 0

3 jaar

Al eens uitgelezen met goede apparatuur ?

Ja ook al gaf toen aan labdasonde en maar op de kast werkt ie prima alles goede waardes

2407radboud 0

3 jaar

Wat was de foutcode? Exacte tekst en/of nummer.

oldford 0
badge

3 jaar

P0170-23
P0170-22
P0130-15
P0300-80

2407radboud 0

3 jaar

De motorcomputer is toch van mening dat de lambdasonde voor de kat verkeerde waardes geeft.
De gevolgen zijn mogelijk een verkeerd mengsel. dan wel het verkeerde mengsel is de oorzaak voor de fout op de lambdasonde. In beide gevallen veroorzaakt het ook nog eens misfires en die kunnen je dure katalysator beschadigen.

De fout op de lambdasonde (P0130) hoeft niet per se bij b.v. stationair voor te komen. Dat kan ook onder belasting zijn geweest. Daartoe zou de Freeze Frame data bij die foutcode moeten worden uitgelezen om te zien bij welk toerental en welke belasting de fout voorkomt.

Weet je de exacte foutteksten die bij de foutcodes die je noemt werden gegeven?
Is de Freeze Frame data van alle foutcodes uitgelezen? Zo ja, wat zijn deze?
Wat zijn de waardes van beide lambdasondes (zowel voor als na de kat) bij stationair draaien en op verhoogd toerental (tijdens een wat langere tijd)?
Is er al een 4-gas test gedaan?
Kun je wat specifiekere anrtwoorden geven over de benzinedruk? Hoeveel exact is deze nu en VOORAL wat is deze bij motor uit EN wat is deze bij motor aan tijdens stationair.
Heb je rijdend al eens de benzinedruk gemeten of lambda signalen bekeken?

En als laatste welke motor hebben we het hier over? (Inhoud, compressor ja of nee, etc.)

oldford 0
badge

3 jaar

Tis geen compressor en we gaan nog verder onderzoek doen o,a frame waarde ,dus ee zijn nog ant zoeken
Bedankt vor je reactie en tips

2407radboud 0

3 jaar

Laatste update benzinefilter vervangen en gasn nu het gasklephuis nakijken en schoonmaken

2407radboud 0

3 jaar

beste,
hebt ge de gasklepsensor en luchtmassameter aan geleerd met de computer star das?
dat moet altijd wel gedaan worden
mvg marc

vw cabrio 0
badge

2 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz SLK-klasse of stel zelf een nieuwe vraag.