👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Beste mensen,
Ik heb een probleem met het instrumentarium van mijn E 220 diesel uit 1996.
Wanneer ik de auto 's-ochtends of na een paar uur stilstaan start, werkt alles aan de auto prima. Wanneer ik de auto vervolgens uit zet en hem opnieuw start, doet geen enkele meter in mijn instrumentarium het nog. De temperatuur-, brandstof-, snelheids- en toerentalmeter blijven onder in liggen. De digitale meters blijven wel gewoon werken.
Wel trilt de wijzer van de toerentalmeter heel snel op en neer binnen een marge van ongeveer 1 millimeter. Ook hoor ik daarbij een soort van brommend geluid uit het dashboard komen. Ook wanneer ik het contact uitzet, blijft het brommen en trillen van de toerentalwijzer nog even doorgaan, ongeveer 10 seconden.
Ik heb de zekeringen gecontroleerd en die lijken allemaal prima. Kloppen op het instrumentarium helpt niet. De pool van de accu losmaken en weer vastzetten, lost het probleem op dat moment op. Maar wanneer ik de auto uitzet en opnieuw start is het probleem terug.
Heeft iemand enig idee wat de oorzaak van dit probleem is, wat de oplossing is en hoe ik dat doe?
Al vast bedankt.
Groet,
René
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kan zijn dat de naaldjes van de meters aan de aanslag vast plakken.
Combiklok uitbouwen en schoonmaken, zijn bij dealer rubbertjes voor te krijgen om over aanslag heen te zetten
Ben vandaag bij de garage geweest en het blijkt een storing in het instrumentarium te zijn.
Heb een tweedehands gevonden en geplaatst.
Probleem is nu opgelost.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar