Mercedes-Benz 200: Mercedes 200 w124 stottert tijdens constante snelheid en motor s

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 109 pk m102.922

Hallo allemaal,

Ik heb in augustus afgelopen jaar een Mercedes gekocht in Duitsland. Echt een fantastische auto. Ben wel een paar probleempjes tegen gekomen.

De auto hield heel erg in en reageerde ook pas laat op het gaspedaal.

Daarnaast schudt de motor regelmatig heen en weer als deze is afgezet. (varieert tussen de 2 en 8 seconden)

Bij een koude start springt hij vlot aan en loopt meestal goed tot ik het gaspedaal aanraak en weg wil rijden.

Het volgende is onlangs vervangen:

-Bougies
-Bougiekabels
-Luchtfilter
-Thermostaat (bleef open staan, motor werd niet warm, probleem verholpen)
-Verdeelkap
-Rotor
-Ontsteking af laten stellen bij Mercedes Dealer Wensink in Harderwijk
-Flexibele vacuumslangen van en naar ontsteking/carburateur

Na deze onderdelen te hebben vervangen, liep hij al wel beter. Met name reageert de auto beter op het gaspedaal.
Het stoten bij constante snelheid en de koude start is nog steeds vervelend. Heb ook nog steeds het idee dat de auto op het gas inhoudt. Motor schudt ook nog regelmatig.

Kan iemand me helpen?

Groetjes Robert

robertteunissen

Geplaatst door robertteunissen (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 200? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

dat naschudden is nadieselen, dan heb je vaak ouwe bougie's erin zitten of veel koolaanslag op je zuigers wat dan blijft nagloeien en zo voor een verbranding zorgen,aangezien jou thermosstaat kapot is geweest en de temp. te laag is gebleven kan het wel zo zijn dat er veel koolaanslag op zit als gevolg van te lang rijden met koude motor waardoor er geen mooie verbranding plaatsvind en kool(roet) achterlaat en als je een oliezuiper hebt heb je hier ook kans op dan krijg je teveel roet in je cilinder en ik weet niet zeker maar heeft deze een egr klep,zo ja doe deze maar eens afdoppen.

robertteunissen (0), 15 jaar geleden

Hey Robby,

Dank voor je snelle reactie. Waar moet die egr precies zitten? Ik zal even een foto van de motor toevoegen. Misschien dat je het me dan kan vertellen.

Groetjes Robert

robertteunissen (0), 15 jaar geleden

Hey hallo,

Ik kan geen egr klep vinden. Kan op onderdelen sites ook geen egr vinden voor deze motor.

Nog andere suggesties?

Groetjes Robert

jaboV (0), 15 jaar geleden

Dat stoten kan ook versterkt worden door versleten motorsteunrubbers. Zijn ook bij deze benz oliegevulde dempers vermoed ik. Wellicht niet de oorzaak maar kan het probleem zeker versterken.

Ook straat mij bij dat de bobine de problemen kan veroorzaken die jij beschrijft maar t' is voor mij erg lang geleden dus misschien dat ik mij het verkeerd herinner.

Gr Jaap

robertteunissen (0), 15 jaar geleden

Kan ik de bobine doormeten? Ik heb een multimeter dus als ik de waarden weet...
Ik kan het nergens vinden wat de waarden moeten zijn.

Groetjes Robert

jaboV (0), 15 jaar geleden

Dit is wat ik er van kan vinden tenminste als de nummers overeenkomen:

Bosch 0221 118 307 of 308

Primaire weerstand 0,5 - 0,9 Ohm
Secundaire weerstand 6-16 Ohm

Meer heb ik er niet van maar als je ff googled op het bobine nummer zul je het vast wel ergens vinden als mijn nummers niet overeen komen.

Gr Jaap

robertteunissen (0), 15 jaar geleden

Ok en tussen welke punten moet ik dan meten? Ik heb 3 aansluitingen: van de bobine kabel naar de verdeler, eentje naar contactslot en eentje naar de ontstekingsmodule.

Groetjes Robert

jaboV (0), 15 jaar geleden

Pfff ik moet je eerlijk zeggen dat ik er te lang uit ben. Ik weet het echt niet meer.

Gr Jaap

robertteunissen (0), 15 jaar geleden

Hey Jaap,

Toch bedankt hoor. :)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 200 of stel zelf een nieuwe vraag.