Koude en warme start, is lastig. Meerdere malen starten is noodzakelijk om de motor aan de gang te krijgen.
Als je kort na de redelijk moeizame start het gaspendaal iets intrapt slaat de motor af.
Als de motor loopt loopt hij iets onregelmatig.
Slaat af en toe ook af bij warme motor bij bijvoorbeeld een afdaling waarbij je het gaspendaal niet gebruikt maar de rem.
Het beste is bij het starten het gaspendaal heel licht te raken dan start hij het beste.
Omdat dit een fijne bolide is zou ik het heel lekker vinden als hij ook zeer betrouwbaar start en blijft lopen, dit moet toch te doen zijn met een motor van dit caliber.
Heeft iemand advies en heeft iemand ervaring met elektronische ontsteking voor deze auto?
Dank voor het antwoord
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
1
probleem is opgelost
13 jaar
wat was de oorzaak????
13 jaar
Met een groot percentage aan zekerheid zijn de klepsteelrubbers verdroogd. Hierdoor zijn na zegmaar 100km gereden te hebben de bougies zeer sterk vervuild en start en loopt hij dus slecht. Ook verbruikt hij ongeveer een lieter olie op die 100km.
We rijden er nu heel weinig mee omdat het risico van weer een laag oliepijl mij te groot is en omdat je zomaar onderweg de bougies zou moeten reinigen. Naa een aantal keren schoonmaken van de bougies werjkt het schoonmaken niet meer en moeten er gewoon nieuwe in en dan loopt hij weer als een naaimachine.
Komende zomer gaan we het probleem oplossen, mede dankzij en met de goede adviezen van een monteur op deze site.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 300 Oldtimer of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar