ik heb pas een mercedes 5 cilinder diesel gekocht nu is mijn probleem start s morgens heel mooi
na 5 min zet ik em uit en dan niet meer aan te krijgen en soms stoekt ie ok wat dat viel wel een beetje op
loopt soms ok onregelmatig verstuiver reinig al in de tank gedaan tank ontluchting al na gekeken iemand een iede wat het zou kunnen zijn bedankt al vast
Geplaatst door matthieuc (0) , lid sinds 14 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 407? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 Reacties
JaapVeld (0), 12 jaar geleden
Kleppen stellen? (of heeft ie hydraulische klepstoters)
Gr Jaap
matthieuc (0), 12 jaar geleden
dat weet ik net niet ik heb em nu een dag of 5 en sinds die ok er al veel geld aan uit geven zo als een nieuwe acu
brandstof filter lucht filter nieuwe oil vandaag gehaald en als ie warm is moet ik ok weer voorgloeie en dan als ik geluk heb start ie en dan weer niet maar et is net of een verstuiver blijft hangen of hapert was ik van daag achter gekomen in ieder geval bedankt voor de info zal er zeker na laten kijken
paulmichiel (0) PRO, 12 jaar geleden
idd kleppenstellen als de originele OM617 er nog in ligt. Is niet de originele motor een 407 heeft een 4 cilinder 616 motor.
Vaak zijn deze motoren erg moe na lang hard werken, motoren zijn eigenlijk te licht voor deze zware auto's en zijn na 150dkm werken op topsportniveau aardig versleten.
Stel de kleppen en meet de compressie eens dan weet je denk ik wel genoeg.
Groet Paul
matthieuc (0), 12 jaar geleden
oke bedankt maar hier licht een 5 cilinder in waar kan ik het typen van het blok vinden ik ben zelf niet zo handig maar ik probeer et zelf allemaal ivm het geld wat ze zig op vandaag vraagen kan ik niet betaalen dus van daar deze vraagen dit blok heeft net twee ton er op zitten dus moet kunnen lijkt mij
willy9 (0) PRO, 12 jaar geleden
eerst kleppen speling nazien en afstellen-zoals paul michiel aangeeft al
paulmichiel (0) PRO, 12 jaar geleden
Gietijzeren blok is OM617 en aluminium is OM602 (nieuwe type blok met hydro stoters). Rond klepdeksel is de OM617 en vierkant OM602. Zo kan je het zien -:)
matthieuc (0), 12 jaar geleden
ik heb net et moter nummer op gezocht en er staat aan de rechter achter kan van et blok onder in 602011401
bedankt voor de snelle re aktie geven deze moter s in het algemeen veel problemen
matthieuc (0), 12 jaar geleden
oke bedankt voor alle info et is dus de 602 moter en et startprobleem zit em in het gloei relai die weigert soms en et kontacktslot daar is iets in stuk
matthieuc (0), 12 jaar geleden
weet iemand de aansluiting van het vacuum men moter blijf gewoon aan als ik de sleutel uit het kontackt gehaald heb alles is welkom et is een om 602 moter in een bus 407
gust19 (0), 12 jaar geleden
Het vacumventieltje kapot op de injectiepomp voor stil te leggen.
matthieuc (0), 12 jaar geleden
heb ik onder tussen al vervangen er is een andre moter in gekomen en alle slangen waren er af gehaald dus echt et vacuum probleem iemand anders heeft de moter er uit gehaald en wegens ziekte niet kunnen af maken vandaar dit probleem wel al bedankt voor de tip