Hallo.
Ik heb sinds kort een MB C180 Sport van '93 met 314.000 achter de kiezen.
Hij heeft wat problemen met koude start en hij loopt stationair wat onregelmatig.
Daarnaast gooit ie z'n toerental soms opeens op naar +3000rpm! Het ruikt soms ook naar benzine binnen.
We hebben het schroefje maar wat aangedraaid zodat ie 1000 rpm draait stationair. Weet iemand wat hier gaande is?
De linker koplamp wil ook niet branden terwijl er een nieuwe lamp in zit! Het klemmetje ontbreekt. Is dat het misschien? Want toen ik de lamp eruit haalde kreeg ik opeens een vonk toen die tegen een ijzeren onderdeel kwam..
Groetjes Jacob
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt op een defecte vacuumslang.
Onder het inlaatspruitstuk zitten twee vacuumslangetjes, die willen bij deze leeftijd en km's broos worden en scheuren, dan kan er valse lucht instromen wat een verhoogd toerental veroorzaakt.
Deze slangetjes zijn van bovenaf niet zichtbaar, je kan ze het beste bekijken/vervangen als de auto op de brug staat.
Bodemplaat hiervoor demonteren en aan de onderkant tegen het spruitstuk kijken dan zie je ze zitten.
Ook de carterontluchtingsslang even goed nakijken op scheuren, deze zit tussen het klepdeksel en de zwarte aanzuigbuis die er overheen loopt.
Een lamp moet massa kunnen maken,bij een H1 lamp zeker, daar zit maar 1 draad aan, de rand van de lamp moet dus massa maken.
Een H7 lamp heeft 2 aansluitingen , als deze niet wil branden dan is het zaak om te meten of er spanning komt tussen de aansluitingen en om goed te controleren of de aansluitingen goed contact maken.
Bedankt! Hij valt tevens stil zodra die stationair gaat als ie koud is. Ik moet echt starten met gasgeven. Vandaag zijn ook de twee voorste knipperlichten uitgevallen. Heeft u daar ook een idee van?
10 jaar
Nog een idee, werkt de koplamphoogte regeling nog?
Deze werkt op motorvacuum, als hier een lek in zit dan regeert hij hierop door hoog stationair te draaien.
Als je ook problemen hebt dat ie ineens afslaat of te langzaam stationair loopt dan moet je het gasklephuis even goed schoonmaken, hier komen koolranden in en dan sluit de gasklep helemaal af en dat is niet de bedoeling.
De koplamp hoogteregeling werkt niet op motorvacuum, Peter.
Die werkt op de vacuumpomp van de CV.
mvg.
Hans
neen. toevallig vorige week nog aan gewerkt , was ook een w202
Je hebt gelijk Peter...ik ben in de war.
mvg.
Hans
Wat dan ook een leuke anekdote is, de oudere diesels , zeggen de W123 en W124 types die hadden op de brandstofpomp een vacuumbalgje om de dieseltoevoer af te sluiten als de contactsleutel terug gedraaid werd.
Op het moment dat er dan een slangetje lek was van de koplampverstelling of bij de coupé uitvoering van de stoelvergrendeling , dan kon je de motor niet meer stoppen. die bleef dan gewoon doorlopen met als gevolg een defecte dynamo door het lopen met contact uit.
Enige mogelijkheden om de motor te stoppen was dan af laten slaan in de versnelling (handbak) , de stophendel op de brandstofpomp indrukken of de inlaat smoren met een oude lap.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar