Ik zou een Mercedes ML 270 Cdi van 2002 in goede conditie moeten brengen , maar omdat dit niet echt een wagen is die ik ken rijzen hier een hoop vragen , teveel om allemaal een topic van te maken , dus bij deze :
je kan het stuur op en neer bewegen , er zit dus teveel speling op , ook tijdens stationair draaien trilt dit en maakt daarbij een storend geluid . Vooraleer dat te gaan demonteren en te moeten vaststellen dat het niet apart te krijgen valt ofzo eerst hierbij de vraag of er al iemand dit heeft meegemaakt en hersteld ? Zit er daar ergens bovenaan een lager dat je apart kan vervangen of moet er een andere stuurkolom in ?
Kan je de allerlaatste gloeibougie van dit blok eruit krijgen zonder daar alles te moeten demonteren ?
De andere 4 blijkbaar wel , maar die laatste heb ik dus laten zitten , omdat ik er gewoon niet bij kan !
Liever eerst navragen , dan later drukverlies of lekken in het brandstofinspuitsysteem te hebben door een (overbodige ?) demontage hiervan .
Er klopt ook wat aan de rechterkant , ik dacht zowel vooraan als achteraan , zeker bij het rijden op oneffen terrein , dus als de schokdempers hun werk nog doen zit er mogelijk speling op de draagarmen ofzo ?
Die kosten ook teveel om zomaar een gokje te wagen ...
Dan als laatste vraag iets anders , helemaal niet technisch , maar even goed handig om te weten :
Ik hoorde dat er bedrijven bestaan die leer kunnen herspuiten ! Heeft er iemand ervaring in het opnieuw laten spuiten van leer dat door het gebruik vies is geworden ? Stuur , deurhandvat , middenconsole ed zijn zo zwaar verontreinigd dat het niet meer proper te krijgen is , zeker niet dat o zo mooie , maar zeer snel vieze , beige kleurtje van Mercedes ! Opnieuw laten overtrekken met leer kan uiteraard ook , maar naar wat ik hoorde zou dat spuiten kwalitatief zeer goed zitten voor een fractie van die prijs !
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
misschien best een garage inschakelen aan gezien ge met de 5 gloeibougie al niet weet hoe deze te vervangen laat staan dan de andere problemen .bedenk goed eer ge begint
gr
beste willy ,
dat is raad waar ik dus niks aan heb ... met dank voor het denigrerende toontje , ik ben al 27 jaar mechanieker , ( NIET bij Mercedes , nee ) en uit hobby werk ik na de uren af en toe aan auto's van vrienden en familie met een beperkt(er) budget dan degene die de 55 euro per uur die daar gerekend wordt kunnen betalen .
Het feit dat ik niet zomaar aan iets kleun maar bij twijfel de vraag hier stel toont mi al aan dat ik wel degelijk nadenk voor ik iets doe , dacht ik , daar dient dit prachtige initiatief toch voor ?
De 4 eerste gloeibougies zitten er al in , maar als je dat ooit al zelf hebt gedaan zal je mogelijk zijn opgevallen dat je aan die laatste met gewoon gereedschap niet bij kunt ... niet ?
graag dus in de toekomst raad waar we iets mee kunnen , niet zoals de bovenstaande , dat was voor ons beide tijdverspilling , ik hoop alvast op een meer constructieve illustrering van uw capaciteiten naar mij toe ...
thanx !
11 jaar
voor de stuurkolom is geen lagering afzonder verkrijgbaar (compleet )
geluid torsie baar ophanging voor en achter rubbers nazien --bussen draagarmen voor en achter (silenbloc's )
voor leer is er bij mercedes verf volgens kleur te verkrijgen voor opnieuw spuiten
vandaar mijn recht af-niet de bedoeling van te kwetsen
ik kan u verhalen vertellen van wat knoeiwerk we oplossen van jaren mechaniekers en garages om mee te schreien laat staan de kosten dan
suc6
Ok , het is wat ik dus gevreesd had ... enfin , het moet dan maar , dat wordt dus prijzig .
alle begrip voor wat u beschrijft ivm knoeiwerk , dat is absoluut herkenbaar , dat komen wij ook continu tegen , u zit blijkbaar in de aangenamere situatie om maar aan één merk te (moeten) werken , wij moeten alles oplossen wat binnenkomt ... , alle merken dus !
Maar we zullen het wel degelijk zeggen als we het niet zien zitten om iets te gaan fiksen waar we niet het gereedschap of de kennis voor hebben . Gelukkig wordt het aanvaard als wij zeggen dat iets geen spek voor onze bek is , dwang om er toch aan te beginnen tegen beter weten in is er niet !
En er is bij ons niemand die de pretentie heeft om te beweren dat hij alles kan , dus wij nemen alle goede raad van mensen met een grote(re) expertise terzake met beide handen aan !
Die laatste gloeibougie ligt nog steeds op mijn maag , hebben jullie daar speciaal gereedschap voor of demonteren jullie gewoon wat er in de weg zit ? Dat wou ik dus vermijden , vandaar de vraag ...
Alvast bedankt voor de toelichting hierboven , het was spijtig genoeg bevestiging wat ik vreesde , en slecht nieuws voor de betreffende ML driver .
11 jaar
met dopsleutel en verlengstuk en ratel van 3/8" (doppenset ) kunt eventuweel met nog kniestuk - lukt het niet dan demonteren tot het gaat.-.
de ml is nu niet de goedkoopste in onderhoud
moto is ---eerst goed zien -verstand laten werken en dan uitvoeren
gr
Het is ondertussen al duidelijk geworden dat er dus geen goedkope oplossing bestaat voor een dergelijke wagen , de stuurkolom gaat die man dus op de sloop gaan zoeken , de silent bloc's gaan we zelf in de draagarmen persen , dan kan de ML al de keuring passeren .
Het spuiten van de leren onderdelen is maar een optisch minpuntje , dat kan wachten tot er daarvoor budget is .
Iedereen bedankt voor de hulp .
11 jaar
Er is ondertussen een tweedehandse stuurkolom gevonden , nu nog een garage bereid vinden om die bussen erin te persen , bij ons op het werk kan het (momenteel) niet , en de ML kan niet blijven zonder keuring rondrijden , daar komen problemen van !
11 jaar
Of zelf iets bedenken voor deze erin te persen (trekken)- is toch niet zo moeilijk----- jonge-jonge!!!!!!!!
suc6
ja willy , je weet het , liever te voorzichtig en (te) weinig risico nemen door dingen die twijfelachtig zijn aan de professionals terzake over te laten dan door experimenteren de boel om zeep te helpen ... :-)
ik heb in mijn carrière ook al geïmproviseerde veerspanners (omdat het beschikbare gereedschap er net niet op paste ...) zien door de werkplaats vliegen , dus sta me enige terughoudendheid toe als het over grote krachten gaat ... ik heb zelf nog al mijn persoonlijke onderdelen , al worden ze er zeker niet beter op met de tijd , en zijn er genoeg littekens die telkens weer een negatieve ervaring weergeven , dus ik hou ze verder graag intact !
11 jaar
omega ,
met een draadstang (goede stalen) en bussen en grote rondellen in en uittrekken is best te doen --
begin er maar aan 't zal wel meevallen.
suc6
toch liever niet , hoor ... Op het werk ben ik verzekerd als er onderdelen in het rond vliegen en figuranten in dat decor ( zoals ik dus) beschadigd raken , dat is niet het geval wanneer ik thuis bij de auto van een vriend of kennis een hulpvaardig handje toesteek .
Zoals gezegd : better safe then sorry ! :-)
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz M-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar