ML 320 GEEN VERMOGEN BIJ KOUDE START GEEN REACTIE OP HETGAS PEDAAL.
ER IS HIER PAS GAS IN GEBOUWT ,OPGAS GEEN PROBLEEM
HIJ START OP BENZINE
UIT GELEZEN MET KTS 550
DEZE GAF AAN CIJLINDER STORING ELKE KEER EEN ANDERE CILINDER
EN HIERDOOR NATUURLIJK OOK KAT BESCHADIGING ALS STORING
KVS SENSOR GECONTROLEERT
BOUGIES VER VANGEN 12 KEER PLATINA
LUCHTMASSA METER VERVANGEN
ALS DE MOTOR MET EXTRA BRANDBAAR MIDDEL WORD INGESPOTEN BV REMMEN REINIGER, LOOPT DE MOTOR GOED OOK DUS TE WEINIG BENZINE ,
ZOU JE ZEGGEN
IK GA NU DE GAS ELEKRONICA TUSSEN DE BENZINE ELEKTRONICA HALEN
WIE WEET RAAD
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
erwin ik had al zoiets van ons pap gehoord over dit probleem
komt de cilinder uitschakeling steeds op een cilinder rij of op beide het komt nl. nogal eens voor dat de kat dicht gaat zitten en dan schakelt hij ook cilinders uit als je de kat l en r los gooit kun je niet ver maar wel effe rijden voordat hij in noodloop springt door z'n lambda sondes mischien net lang genoeg om te proberen
als je wat meer gegevens of iets moet hebben bel maar effe
oh shit ik lees nu pas op gas geen problemen
tja 't is mischien toch effe het proberen waard
bougie kabels even doormeten. hier zit vaak storing in
Brandstofdruk meten,
De pomp geeft nog weleens problemen of de stekkerverbinding op de pomp heeft slecht contact.
Defecte bobine's en kabels komt voor.
als ik het zo hoort denk ik dat het met de brandstofdruk te maken heeft..
Net wat theo zegt kabels doormeten. bobines geven ook problemen. Heb je op je tester geen scherm zitten waar een soort van ontstekingsaanpassing wordt getoont? De motor gaat de boel zodanig aanpassen zodat ie nog redelijk loopt. als je zo'n soort scherm hebt (hebben ze bij de dealer ook, heet rundlaufnogwat..) haal je zo de fout eruit nl de cilinder met de meeste afwijking (positief getal, aanpassing is negatief). met de foutcodes kom je er moeilijk uit of je moet wat gaan probreren met 'n nieuwe boine
gr. henk jan
het probleem is nog niet op gelost
als de motor warm is krijgt hij gewoon te weinig brandstof
brandstof druk gemeten +- 3.8 bar
benzine filter vervangen
als ik de inlaat spruitstuk sensor af lees via de kts 550
geeft de constand 1337 kpa aan en als ik de sensor ga zoeken op,
het inlaatspruitstuk zit er op de plaat waar deze zou moeten,
zitten een lose afgedichte stekker vreemd
ik moet een ding nog even opmerken
toen ik na de montage van de nieuwe lucht massa meter ging rijden
was het na mijn mening goed . alleen een dag later belde de klant terug dat het weer het zelfde probleem was
zou de nieuwe niet goed zijn
hij geeft geen storing op de kts
de bezine druk kan je niet afstellen bij deze types. de sensor die ze dicht hebben gemaakt heeft waarschijnlijk met het gas te maken, maak niet veel uit. denk zelf dat de benzine pomp is overleden of bijna. wat je ook kan proberen is om de gasklep opnieuw in te leren.
gas klep inleren en op gas loopt hij goed
GEVONDEN DE GAS KLEP IS OP NIEUW IN GELEERD HIJ LOOPT NU GOED OP BENZINE EN NIET OP GAS .
DUS HOOFDWAARSCHIJNLIJK HEEFT DE GAS ( SPECALIST ) de gas klep ontregelt nu gaat hij weer terug naar de gasboer.
om het gas af te regelen en als dan blijkt dat hij op benzine weer ontregelt is heeft hij een probleem.
want de de gas specialst zij dat dat niet mogelijk was.
jongens bedankt voor de reactie
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz M-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar