Goedendag heren
Ik heb een probleem met mijn sprinter het is een 311 cdi , die ik heb voorzien van een airco installatie, elektrische ramen ,cruisecontrol. Ecu en complete sleutelset inclusief kabelboom van een 413cdi. Heb ook de rembekrachtiger van een 413cdi gemonteerd die is wat dikker
Mijn probleem nu is alles werkt naar behoren , af en toe krijg ik een noodloop als die koud is werkt hij goed. Eenmaal na een tijdje rijden vooral in zn 5 boven de 100/120 valt het vermogen weg
Uitgelezen met een snap-on kast
Uitgelezen foutcode p1470
En foutcode p0105
Heb alle vacuum slangen nagekeken en er verliest geen vacuum
Vacuum tank onder luchtfilterhuis nagekeken op scheuren etc is ook goed
Turbodrukregelaar die vacuum gestuurd is heb ik ook nagekeken lijkt te werken
Connector van turbodrukregelaar krijg ik een spanningswaarde van 8.33 volt op dat zou 12volt moeten zijn continue als ik contact omdraai?
Turboactuator nagekeken met drukpompje op druk gezet geen lekkage
Hevel van variabele geometrie gaat soepel op en neer
Ik zelf verdenk of de vacuumpomp of de brandstoftoevoergedeelte, na vervangen van de dieselfilter start de auto zo moeizaam duurt 5 seconde
Ik weet geen raad meer
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Slechter starten na vervangen dieselfilter kan doordat er lucht in het systeem zat. O-ringetje vervangen van het drukregelventiel op de commonrail buis kan eventueel oplossing zijn daarvoor.
Ik zat daar ook aan te denken , bedoel je dan de achterste sensor tegen het schutbord aan ? Of de sensor aan de voorzijde die tegen de viscovin kijkt.
Dankuwel
De sensor achteraan kant schutbord met 2 torx schroefjes en één stekker op . wel niet zo handig te bereiken. De o-ringetjes kan je als setje bij Mercedes kopen. Mvg
4 jaar
Dankjewel ik ga dat morgen doen
Probleem opgelost
Bleek een vastzittende geometrie in de turbo
Turbo gedemonteerd
Turbo opengemaakt
Variable schoepen bleken vast te zitten door roet en roest
Alles schoongemaakt en terug gebouwd
Bus rijd weer perfect zoals het hoort
Beste Mercedesw123300,
Ik zou graag met je in contact komen, het liefst per telefoon. Ik heb denk ik het zelfde probleem met mijn 411, maar voordat ik de turbo ga openmaken zou ik je graag spreken. Als je het niet erg vind zou ik je willen bellen.
Gr. wim van susteren
0619047106
Je kan me ook mailen op info@sutech.nl
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar