close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz Sprinter 2000: Mercedes sprinter noodloop foutcode p1470

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 611.981, Motorinhoud (cc): 2200, Vermogen (kw): 80

Goedendag heren

Ik heb een probleem met mijn sprinter het is een 311 cdi , die ik heb voorzien van een airco installatie, elektrische ramen ,cruisecontrol. Ecu en complete sleutelset inclusief kabelboom van een 413cdi. Heb ook de rembekrachtiger van een 413cdi gemonteerd die is wat dikker

Mijn probleem nu is alles werkt naar behoren , af en toe krijg ik een noodloop als die koud is werkt hij goed. Eenmaal na een tijdje rijden vooral in zn 5 boven de 100/120 valt het vermogen weg

Uitgelezen met een snap-on kast
Uitgelezen foutcode p1470
En foutcode p0105

Heb alle vacuum slangen nagekeken en er verliest geen vacuum

Vacuum tank onder luchtfilterhuis nagekeken op scheuren etc is ook goed

Turbodrukregelaar die vacuum gestuurd is heb ik ook nagekeken lijkt te werken

Connector van turbodrukregelaar krijg ik een spanningswaarde van 8.33 volt op dat zou 12volt moeten zijn continue als ik contact omdraai?

Turboactuator nagekeken met drukpompje op druk gezet geen lekkage

Hevel van variabele geometrie gaat soepel op en neer

Ik zelf verdenk of de vacuumpomp of de brandstoftoevoergedeelte, na vervangen van de dieselfilter start de auto zo moeizaam duurt 5 seconde

Ik weet geen raad meer

.

Geplaatst door

Mercedesw123300 (0)
badge

al 4 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Slechter starten na vervangen dieselfilter kan doordat er lucht in het systeem zat. O-ringetje vervangen van het drukregelventiel op de commonrail buis kan eventueel oplossing zijn daarvoor.

PeterK011 45

4 jaar

Ik zat daar ook aan te denken , bedoel je dan de achterste sensor tegen het schutbord aan ? Of de sensor aan de voorzijde die tegen de viscovin kijkt.

Dankuwel

De sensor achteraan kant schutbord met 2 torx schroefjes en één stekker op . wel niet zo handig te bereiken. De o-ringetjes kan je als setje bij Mercedes kopen. Mvg

PeterK011 45

4 jaar

Dankjewel ik ga dat morgen doen

Probleem opgelost

Bleek een vastzittende geometrie in de turbo

Turbo gedemonteerd

Turbo opengemaakt

Variable schoepen bleken vast te zitten door roet en roest

Alles schoongemaakt en terug gebouwd

Bus rijd weer perfect zoals het hoort

Beste Mercedesw123300,

Ik zou graag met je in contact komen, het liefst per telefoon. Ik heb denk ik het zelfde probleem met mijn 411, maar voordat ik de turbo ga openmaken zou ik je graag spreken. Als je het niet erg vind zou ik je willen bellen.

Gr. wim van susteren
0619047106

Sutech 10
badge

8 maanden

Je kan me ook mailen op info@sutech.nl

Sutech 10
badge

8 maanden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.