close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 230: mercedes W114 met 230/6 (m180 heet die geloof ik) 1969 slaat sta

Bouwjaar: 1969, Brandstof: Benzine, Motorcode: 230 6 cylinder

hallo,

vraagje: 230/6 motor uit 1969 slaat geregeld net af, als ie lauw of soms ook warm is, als je gereden hebt en je wacht/remt voor het stoplicht. als je echter even wat tussengas geeft een paar keer, blijft de motor lopen en na even loopt deze weer mooi stationair. en de motor loopt verders gewoon mooi.
is dat gek of niet?

situatie motor:

perfecte compressie op alle zes.
,, verbranding op alle zes.
bougiekabels nieuw
carbs. staan sychroon (zijn de dubbele tweetraps carbs. die er normaal op zitten)
ik heb de veren (althans de grootste veren van de zgn. hot-spot vervangen al, want die waren verroest).
motor loopt verders gewoon mooi en pakt goed op dus verders geen storing.

wie heeft er een goede oplossing/verklaring voor dit probleem?
gr.hank

Geplaatst door

wwww123 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zitten er op deze carburateurs geen vacuum dempers die het gas opvangen bij gas loslaten ??? mijn vader heeft er vroeger een gehad, zo ja controleer de membramen even

Succes Marcel

spanbandje 0
badge

16 jaar

volgens mij wel, het stikt op die carburatuers van stangetjes, slangetjes, sproeiertjes enz. :-).
ik zal 's kijken. hoorde ook iemand de tip geven; vacuum van rembekrachtiger.

wwww123 0

16 jaar

het zou kunnen dat de motor via de rembekrachtiger valse lucht zuigt, dit is te controleren door de vacuum leiding los te nemen en er aan te zuigen als je dan lucht kan blijven zuigen is misschien het membraam lek, plug het inlaatspruitstuk af en je weet of je motor nu wel stationair loopt, de stationair aanslag demper zit aan de zijkant als je de gasklep beweegt dan komt de aanslag uit en als je de gasklep weer laat sluiten komt deze eerst tegen de demper aan die dan door het vacuum langzaam naar stationair wordt getrokken, als je het merk weet van de carburateur kan je op het internet div handleidingen vinden om hem af te stellen, zeker als het een SU is of een Zenith , volgens mij zitten er zenith 2 traps valstroom carburateurs op maar dat kan ik mis hebben.
succes Marcel.

spanbandje 0
badge

16 jaar

ja, het zijn zenith 2 traps valstroom carbs. ik heb ook een duits boek, maar het is niet zo eenvoudig deze
af te stellen. misschien dat ik in het weekend e.e.a. kan testen. groet, hank

wwww123 0

16 jaar

bel 0168 40 40 65 autobedrijf TON HOBE 45 jaar mercedes spelialist

mis slang los liggen

vraagje 0

16 jaar

speling op de gasklepstangen

Na jaren toch een antwoord: probleem deed zich soms voor. Carbs. stroomden ook wel eens spontaan over.
Bovenste deels Carbs. Schoongemaakt en dan ging het weer tijden goed. Op een keer startte wagen niet;
Wat bleek; toch kleine scheurtjes in verdelerkap! Wagen sloeg daarna niet meer af.

wwww123 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 230 of stel zelf een nieuwe vraag.