ik heb goed lopende Mercedes 260 se benzine/gas paar jaar goed lopend, maar nu steeds erg tot heel erg, ik start motor op gas of ik start op benzine beide goed. choke goed, nadat de motor richting 60/ 80 graden gaat gaat hij plots onregelmatig lopen en slaat motor plots af, start dan ook niet meer,, t maakt niet uit of gas of benzine zelfde diagnose, na afkoeling weer starten en weer t zelfde, weet iemand wat dit is? nz54782899
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je al eens wat vervangen van de onstekingsdelen?
Kap rotor kabels en bougies hebben niet het eeuwige leven.
Begin daar eens mee. Kabels kun je eenvoudig controleren in het donker.
Motor laten draaien en kijken of er vonken weglekken langs de kabels.
Koop alleen Bosch rotor en kap. Is duur naar de rest voldoet niet.
Kabels van Bosch of Beru.
Bougies NGK of gasbougies.
er is inderdaad paar weken geleden nieuwe boegie geplaatst. en nieuwe zekering verder is t oke ,,toen deed hij t weer normaal zij mijn monteur, hij loopt ook erg mooi als hij koud is en dan na effe stacionair loopt. ; maar hij gaat afslaan als de motor warm word, dan schut de motor een paar keer, en plots slaat de motor af ,,de temperatuur is dan richting 80 graden. ik heb al veel kabels nagelopen,
10 jaar
MB schrijft voor dat verdelerkap en rotor iedere 60.000 km moeten worden vervangen.
Kabels zitten niet in het onderhoudsschema maar moeten na een jaar of 8 zeker vervangen worden.
Alleen bougies vervangen en mogelijk de zekering van het overspanningsrelais is echt onvoldoende.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar