Hoi ik heb een c220 diesel van 1997, dealer onderhouden en de dieselpomp is al vervangen nu schommelt het toerental minimaal als je rond de 80 rijdt op cruise control, met gewoon gas geven is 't ietsje minder maar dan bijna niet merkbaar, het is dus echt minimaal. Iemand suggereerde dat ik m'n brandstoffilter meost vervangen, de auto heeft wel een beurtje nodig. Iemand hier wel eens van gehoord? Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Harmen,
Misschien ken ik het probleem. Ik heb dezelfde auto uit hetzelfde bouwjaar die een soortgelijk probleem had.
Ben ervoor naar de dealer geweest en laten checken op de computerkast. Heeft niet geholpen.
Ik heb destijds via dit forum de tip gehad om te kijken naar de EGR klep. Die zorgt voor een schonere diesel naverbranding??
Deze EGR klep vind je links van de motor op het spruitstuk. Er loopt een rubberslang naartoe welke je er af kan halen. Deze slang zorgt voor het openen/sluiten van de klep via luchtaanzuiging.
Doe een stukje tape op de nippel waar de slang vanaf kwam en plaats de slang terug op de nippel. De klep kan nu niet meer open/dicht omdat deze niet meer aangezogen wordt door lucht. Maakt verder voor het rijden of het verbruik of wat dan ook niets uit. Je merkt het alleen aan het beter lopen van de motor.
Als dit jouw probleem was dan zou het opgelost moeten zijn en zou de motor weer goed lopen.
Mocht je geld uit willen geven kan je natuurlijk ook de klep laten vervangen. Iets wat ik niet nodig vond.
Succes.
Groetjes,
Nick
Hoi bedankt voor de reactie, als je de klep afsluit is dit dus niet slecht voor de motor? En moet je voor de apk 'm weer opendoen i.v.m. reotmeting? Ik ga het van het weekend even proberen, ik had hier al meer over gehoord maar de een zegt dat 't wel kwaad kan de ander niet. Het is toch dat ronde chromekleurige ding dat op de aansluiting van je luchtfilterslang zit als ik het goed heb?
17 jaar
Harmen,
de klep zorgt voor wat naverbranding. Is een milieutechnische grap.
Kan geen kwaad voor de motor. Voor roetmeting weet ik niet.
Maar geen nood. Je kunt de slang heel makkelijk gewoon voor de APK keuring weer even op de nippel plaatsen.
Het is overigens niet de slang van het luchtfilter.
Je moet als je voor de auto staat links onder het luchtfilter kijken. Op het uitlaatspruitstuk.. daar zit de slang en klep.
succes..
Nick
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar