Ik heb een 240TD, station diesel uit 1984.
Prima auto,niet zolang geleden een grote beurt gehad. Motor loopt prima
Vandaag opeens probleem: ik zet contact uit maar motor blijft doorlopen ???
Waaraan kan dat liggen ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vacuumpomp denk ik want mijn vader heeft er ook eentje en daar was hetzelfde probleem.
Hoezo de vacuumpomp ?
Valt de spanning wel van de stopklep af ?
14 jaar
[quote=stefan84]Hoezo de vacuumpomp ?
Valt de spanning wel van de stopklep af ?[/quote]
Die stopklep werkt met vacuum,niet met stroomspanning!
14 jaar
Of er is een vacuumleiding los of membraampje van de stopklep stuk of de vacuumpomp is stuk ,maar dan heb je ook slechte remmen en de centrale vergrendeling werkt niet of niet normaal meer en als de vacuumpomp stuk is rookt de wagen fel!
14 jaar
ik denk niet dat hij rookt want de onze rookt ook niet en de vacuumpomp is WEL stuk en de rest is vrijwel mechanisch dus de remmen blijven werken
[quote=770]ik denk niet dat hij rookt want de onze rookt ook niet en de vacuumpomp is WEL stuk en de rest is vrijwel mechanisch dus de remmen blijven werken[/quote]
Het zou kunnen met de latere uitvoeringen dat deze niet gaat roken maar als de vacuumpomp stuk is heb je geen ondersteuning meer op je rempedaal en wordt het rempedaal hard!
14 jaar
hij heeft niets over de remmen vertelt ...
contact slot zit een vacuum slangetje op als ik het nog weet
deze gaan los /lekken
of t slot gat stuk
meestal slang lek/los
dan wordt de stopklep niet meer bediend
Dank voor de tips mannen.
Remmen doen het gewoon en ook motor rookt niet.
contactslot zou kunnen, laat ik checken... jullie horen t nog
ook dan naar vacuumpomp-maar dan zou ik slechte remmen moeten hebben en die heb ik niet ???
\
dank en ik plaats oplossing--Alex
14 jaar
Heren,
het was het vacuum mebraam.
Op de brandstofpomp/verdeler zit een klein onderdeel warvan ook een slangetje is aangesloten op het vacuum systeem.
Als je dat eraf halt en dan het gat dichthoudt, slaat de motor af.
Onderdeel was circa 50 euro, opzetten is zo gebeurd.
Zou het echt de vauumpomp zijn geweest, dan is klus veel lastiger en kost pomp 400 euro
Het bleek echter dat mijn vacuumsysteem ook ergens lekt zodat het lang duurde eerdat mijn vacuum reservoir weer gevuld was - maar DAt opzoeken is een aardige klus, moet ik alle slangetjes nalopen...
groet Alex van Eijk
14 jaar
gelukkig dat het euvel van niet afslaan is verholpen!
voor de vacuum lekkage : kijk eens bij de leidingen die op je koplampen zitten (koplamp verstelling) meestal breken de plastic koppelstukjes thv de koplamp en zodoende dat je misschien vacuum lekkage houd.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 240 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar