Hoi, Wij hebben een MB E220 diesel, automaat uit 96. De motor geeft bij het onbelast rijden een bedrijfstemperatuur van rond de 90 graden aan. In de zomer, als de temperatuur buiten oploopt tot de 25 a 30 graden. Loopt de temperatuur van de auto op tot de 100 graden. Ook als ik met de caravan onderweg ben in de zomerperiode blijft de temperatuur rond de 100 graden hangen. De airco slaat dan af en zodra de temp. iets zakt slaat deze weer aan. Inmiddels is de termostaat, de viscokoppeling vervangen. De radiator gereinigd, en de ventilatoren van de airco gecontroleerd. Maar de temp. blijft hoog en de airco uitslaan. Wie heeft een idee.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dat de airco uitschakelt als de motertemp. hoog wordt is normaal , dit omdat de airco ook motervermogen vraagt en als deze dus uitgeschakeld is zal de temp. weer gaan zakken
mischien een kapotte koppakking of zo dat de temp. daardoor oploopt ??
p.s. de visco of koelvin van de ventilator werkt met een temp.zender check eerst of deze goed is, bij temp. boven de 90 graden tot 100 graden moet deze aanslaan en dus veel sneller gaan draaien, dit kun je checken door bij een warme motor als de koelvin goed werkt dan moet je een zwaar aangezogen geluid horen bij gas geven,mvg. En wat Dennis beweert is ook zo, bij temp. boven de 100 graden schakelt de airco zichzelf uit, dit ter voorkoming schade aan de motor als de temp. omlaag gaat slaat hij weer aan, dan werkt hij dus goed.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar