close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz E-Klasse: 124 Startmotor voor derde keer in blijven hangen.....

Bouwjaar: 1994

Bij deze auto is de startmotor er nu voor de derde keer in blijven hangen en dus van binnen helemaal verbrand.
Eerste keer alleen startmotor vervangen.
Tweede keer startmotor en contactblok vervangen.
Weet iemand of er nog iets meer tussen zit wat invloed kan hebben dat ie erin kan blijven hangen??????

Geplaatst door

MB (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Mogelijk zit het in het mechanischegedeelte van het contactslot.
Voel eens of daar een zwaar punt in zit en dat de sleutel niet goed terug komt na het starten.

Hans

Hans4037 0
badge

19 jaar

Hebben we al naar gekeken maar de sleutel komt echt goed terug, ik zal maar zeggen als je de sleutel op starten draait voel je echt een zware tegendruk dus als je hem los laat klapt hij snel terug.

MB 0
badge

19 jaar

Zou de aanstuurdraad van het startrelais ergens een plus vandaan krijgen?
Is het een automaat?

Hans

Hans4037 0
badge

19 jaar

Kijk voor de zekerheid naar de vertandingen op het vliegwiel of deze niet te veel versleten zijn, als de startmotor eraf is nl. soms gebeurt dit weleens bij mensen die te veel door blijven starten en soms krijg je dan dat de vork hem erin krijgt maar niet eruit.

mr-moh 0
badge

19 jaar

Nee het is een gewone schakel.
Op het gloeirelais zit wel een aansluitpunt 50.
We hebben dit relais nu geruild.

MB 0
badge

19 jaar

Wat Moh zegt, nl de vertanding op de vliegwiel komt wel vaker voor.Even controleren of er braampjes op zitten en anders even een vijltje erlangs halen.Wil je zeker uitsluiten dat de startmotor bediend blijft, hebben wij wel eens een lampje gemonteerd, zodat de klant gewaarschuwd wordt als deze bediend blijft.

Siem Bijman 620
badge vip badge

19 jaar

je kunt er ook een relais tussen zetten(in draad van contactslot-starter)die massa via acculampje van/op dynamo schakelen.
als de dynamo laad dan word de verbinding verbroken en valt de starter stil,terwijl het dan niet uitmaakt hoe de stand van de contactsleutel is

dfc 0
badge

19 jaar

Prachtige oplossing, je bent een vindingrijk persoon, alleen vind ik dat een oplossing meer voor een hobbyist.Waarom niet de fout opsporen en herstellen zoals het hoort, tot slot het gaat hier ook nog eens om een 11 jaar oude MERCEDES, ja toch! KIJK je hebt de startmotor aantal malen vernieuwd en zo ook de contactdoos, het probleem zit hem in de vertandingen op het vliegwiel. Ik heb het een keer gehad met een 280SE '77,de starter kan het negen van de tien keer goed doen maar die ene keer blijft hij vasthaken op het vliegwiel(er kunnen bramen op komen) en dan door hitte en de toeren van de motor verbrand de koperen wikkelingen die de stator doet draaien. De starter krijgt na het starten geen stroom meer, dus hij blijft niet doorstarten snap je, hij blijft vasthaken aan de bramen op de vertandingen(vliegwiel) en de motor sleurt hem mee, tot hij begint te roken, gewoon andere vliegwiel erop.

mr-moh 0
badge

19 jaar

Het zou niet de eerste keer zijn dat de bedrading van het start systeem ook nog door brand wanneer dit weer gebeurd.
Vaak is het toch het contactslot wat de problemen veroorzaakt.
Het vliegwiel is zeker ook mogelijk.

wqjk45 0

19 jaar

Als je besluit de starterkrans te vernieuwen, let wel op dat je deze goed en gelijkmatig voor verwarmd.

plurkje 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.