close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz E-Klasse: multiriem af

Bouwjaar: 1993

Hallo,
ik heb net een E250 break gekocht van 1993, met 275.000km. Na 1 week loopt de multiriem eraf. Mijn garagist (geen MB dealer) legt mij uit dat er ergens een "schommeltje" (spanrol? schokbreker? veer?) blokkeerde. Hij heeft een bout losgedraaid, schoongemaakt (aluminium was geoxydeerd)en er terug opgedraaid, zodat dat "schommeltje" nu terug spanning geeft.

Die riem is er ondertussen 5.000 km en 2 maand verder niet meer afgekomen, maar toch maak ik me zorgen, omdat ik met name hier lees dat spanrollen vervangen moeten worden, en ik heb ook een kletterend geluid rechtsvoor bij stationair draaien, enkel als hij goed warm is (na een uurtje rijden)

Geplaatst door

dupl-u-15703-5dd14920746b8+pc (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Pieter,
Jij haalt twee dingen door elkaar denk ik,de spanrollen waar hier vaak over gesproken word zijn voor de distributieriem.
Bij jou was het de multieriem en als die nu er op blijft zitten moet je ,je verder geen zorgen maken.
Het geluid war je het over hebt zou ik zo niet weten.

Hans

Hans4037 0
badge

19 jaar

Het komt vaker voor dat de spanhevel van de multyriem en het dempertje stuk zijn. Deze twee vernieuwen, daarmee meerdere problemen opgelost.

wqjk45 0

19 jaar

het gekletter komt waarschijnlijk van je riemdempertje.
het schommeltje ook controleren of deze niet schuin staat ten opzichte van de riem.
waarschijnlijk opgelost door schommel en demper te vervangen .
schommel word er wel ingelijmd.
veel succes

izzi 0
badge

19 jaar

Bedankt voor jullie snelle reacties. Schommeltje en demper zijn vervangen, maar het gekletter is er niet mee opgehouden. Hij doet het dus alleen na ongeveer een half uurtje 130 rijden, en alleen als hij stationair draait. Het gekletter zit rechtsvoor(als je aan het stuur zit), lijkt plastiekerig, net of de bumper staat te rammelen maar dat is het niet. Je hoort het het hardst dichtbij het rechtervoorwiel. Als je het motorblok naar beneden duwt stopt het maar dat komt denk ik gewoon omdat je dan de trilling wat tegenhoudt. Nu ik daarover denk, hij staat misschien ook wel iets meer te schudden na een lange rit dan wanneer je een korte rit gereden hebt. Bij het volgende onderhoud gaan ze nog wat zoeken, maar als iemand een idee heeft...

Kijk eens even of de aanzuigbuis, van het luchtfilter, niet rammeld. Met wat kit, of tape, kan dit worden verholpen.

wqjk45 0

19 jaar

zijn de silentblokken van de motor dan niet versleten ?

izzi 0
badge

19 jaar

Dat zou misschien wel kunnen want als je bij hoge toeren ineens gas lost dan schokt de motor, in lengterichting. Aanzuigbuis van de luchtfilter, als dat die dikke zwarte geribbelde darm is (sorry ik ben een complete leek), dat is het niet. Ik laat eens naar die silentblokken kijken, kan je dat gewoon zien dat die versleten zijn ? Voor de rest rijdt die wagen wel super vind ik.. nog een paar vraagjes : is 90 graden een normale temperatuur als je 140 rijdt en het buiten 30 graden is ? En is het normaal dat de oliedruk naar ong 1.5 zakt als je stopt, en bij ong 1200 toeren weer op 3 staat ? Bedankt op voorhand

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.