Motor(2.0 benzine)slaat af tijdens het tot stilstand brengen alsook bij het opschakelen, dus steeds als het toerental terugloopt. Na het tot stilstand brengen, start de motor direct en rijden maar. Tot nog toe steeds bij warme motor optredende klacht. Ruik geen benzine op het moment dat motor is afgeslagen.
Brandstoffilter direct na aankoop auto vervangen, thans ca. 20dkm in gebruik. Medio 2005 div. onderdelen vervangen door nieuwe, o.a. bougies + kabels(beru), stroomverdeler, rotor, luchtfilter, tank 98 loodvrij, terwijl 95 al voldoende is. Van 1e eigenaar 3 jr geleden gekocht bij 130dkm,nu 150 dkm. Nooit problemen mee gehad.Aan de afstelling van de carburateur is nooit geknoeid, het gemeten CO-gehalte tijdens apk voldoet steeds aan de norm. Wie herkent een soortgelijke, doch vooral SPONTAAN OPGETREDEN KLACHT en hoe is deze verholpen.
M.vr.gr.
Frans
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
stappenmotor reinigen
Martin,
deze auto is nog voorzien van een normale Stromberg 175 CDT-carburateur + choke. Betreft dus geen KE-Jetronic benzine-inspuiting. Vlgs mij heeft deze klassieker, doch vooral niet van nieuw te onderschieden MB uit 1986, geen "stappenmotor".
M.vr.gr.
Frans
18 jaar
vacuum membraam lek?
Martin,
bedoel je het membraan in de carburateur?
Is dit makkelijk zelf te controleren, wil nl. voorkomen dat als ik het deksel van de carburateur verwijder, mij allerlei onderdeeltjes "om de oren vliegen". Het werken aan, doch vooral in de carburateur vind ik meer iets voor een specialist, tenzij je mij kunt overtuigen dat ik deze controle makkelijk zelf kan uitvoeren.
Bedankt voor jouw meedenken,
Frans
18 jaar
komt wel meer voor: een klein gaatje in het membraam. als je denkt dat je dat niet aandurft laat dan iemand kyken die er verstand van heeft. succes
Martin,
membraan door monteur laten inspecteren, hoefde niet vervangen te worden. Klacht blijft echter aanwezig. Het vervelende van deze hele klacht is dat als een monteur gaat proefrijden, de motor "uiteraard" blijft lopen. Op het moment van aankoop(3 jr. geleden), was de auto al voorzien van een startonderbreker, die je in werking stelt via het indrukken van een 4-cijferige startcode. De monteur had het niet zo op die startonderbrekers,
hij stelde dat na verloop van tijd deze onderbreker(s) storingen konden opwekken. Hij adviseerde mij om deze dan ook te laten uitbouwen, kon echter niet garanderen dat de klacht dan was verdwenen. Wat is jouw mening hierover?
Groetjes,
Frans
18 jaar
Bij mijn Mercedes type w123 200 e uit 1979 heb ik het zelfdeprobleem, vacuum gecontroleert alles oke, het enige wat mij nu nog rest is de kleppen te stellen anders weet ik het ook niet meer, motor heeft net een ton gedraait. ook het hoge benzine verbruik roept bij mij vragen op 1 op 7 is wel erg hoog
het is wel een automaat,
wie heeft een passend antwoord?????
groetjes theo
18 jaar
Theo,
ik lees dat de motor van jouw auto een injectiesysteem heeft. Vlgs mij heeft deze motor hydraulische klepstoters, dus zelfstellende kleppen. Zouden de kleppen al niet goed staan, lijkt mij het afslaan van de motor hier niets mee te maken te hebben. Ook het verbruik lijkt mij niet echt aan de hoge kant, temeer je auto ook nog eens is voorzien van een automaat. Afgelopen vrijdag heb ik een langere rit moeten maken en sindsdien is de motor niet meer afgeslagen, wel loopt het toerental nog steeds verder terug dan stationair. In principe rijd ik enkel korte afstanden en dan ook nog in de stad. Mogelijk dat mijn klacht hiermede te maken heeft, wat ik mij wel afvraag is het gegeven waarom de motor pas na 3 jaar vaak doet afslaan, dit terwijl ik al die jaren dezelfde afstanden heb afgelegd. Ik zal nu dus ff moeten afwachten. Mocht de klacht toch nog op enig moment getraceerd kunnen worden, meld ik mij uiteraard direct weer.
Groetjes, Frans
18 jaar
Die W123 200 uit 79 is altijd een carburatiemotor en moeten de kleppen met de hand gesteld worden.
Arnold,
Theo vermeld achter het type 200 toch nog een *e*, naar ik mag aannemen staat dit voor "Einspritz" oftewel "injectie", vandaar mijn opmerking over "zelfstellende kleppen". Kun je eventueel een reactie geven op mijn klacht, kennelijk soortgelijk aan die van Theo??
Groetjes, Frans
18 jaar
FRANS
ZOEK HET EENS BIJ DE PLUNJER EN DE NAALD,AFSTELSCHROEF,VLOTTERPEN MET ZITTING,GELEIDING VOOR SPROEIER,SPROEIER,
GR LUIS
1 ding wat me zo te binnen schiet is dat je wel originele bougiekabels gebruiken moet dwz met de juiste weerstand...
Arnold, ik heb medio 2005 o.a. Beru-bougiekabels gekocht speciaal voor MB. Zowel met de oude bougiekabels alsook de nieuwe Beru-kabels heb ik steeds probleemloos gereden, tot voor enkele weken, toen de klacht "spontaan" optrad. Zoals ik gisteren al aangaf, is de motor, - na het rijden van een lange afstand -, niet meer afgeslagen, ook vandaag niet. Motor loopt stationair niet lekker, "schudt" als het ware, maakt volgens mij te weinig toeren. Morgen kan ik bij monteur terecht, zal hem vragen om toerental wat te verhogen. Misschien is het probleem zich toch gaan verschuilen in het langdurig rijden van korte afstanden. Na die ene lange rit, heeft de motor zich kennelijk eens goed kunnen "uitlaten, verwarmen en schoonblazen".
Nog ff afwachten dus.
Arnold, bedankt voor je reactie.
Groetjes, Frans.
18 jaar
Luis,ik kan zaterdag bij een monteur terecht. Zal hem ook jouw suggestie mededelen. Hij heeft vorige week het membraan van de carburateur gecontroleerd, naar ik mag aannemen kijkt hij dan ook ff verder als hij het deksel van de carburateur verwijderd heeft. Mocht jouw suggestie in mijn voordeel succes opleveren, laat ik je dat weten. Voor nu alvast bedankt voor je reactie,
groetjes, Frans
18 jaar
Beste Frans , je hebt gelijk ik heb geen 200 e maar een carburatie 200
de man waar ik mijn ster gekocht heb zij ook al dat ik eens een lange rit moest maken {auto heeft 2 jaar stil gestaa}.
volgens hem moet ik ook een verbruik van 1 op 9 kunnen halen,
1 op 7 is meer het verbruik van een 6 pitter
ik heb vandaag wel het schroefje van het stationaire toerental wat verder ingedraaid, het zat namelijk vrij van zijn aanslag.
hij loopt nu een tikkeltje hoger maar hij is mij niet meer afgeslagen , ik hoop dat dit bij jou ook een zelfde efect heeft
ik heb het idee dat de gasklep te ver terug kwam wat nu niet meer megelijk is door de aanslag
succes Theo
18 jaar
Bij mijn mazda was de oplossing vrij simpel: Gasklep schoonmaken (en TPS, als je die hebt).
Overigens heb ik toen meteen even alle stekkers losgehad en schoon gemaakt (Labdasonde etc). Probleem was meteen weg.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar