Hallo Specialisten,
Ik ben zelf in het bezit van een Mercedes 300tdt dus een w124 3.0 turbo diesel station en heb deze wagen eergisteren rijdend weggezet.
Toen ik de auto gisteren wilde starten sloeg de motor niet aan, gloeilamp ok, relais schakelt hoorbaar, geen luchtbellen in toevoerslangen, heeft eerder geen tekenen van problemen gegeven.
Er zit wel een origineel mercedes alarm op uit 1992,de kleine zwarte kastjes in de leren hoesjes met rode en groene knop.
Vorige week ging een keer bij het uitschakelen van het alarm de deuren meteen weer op slot, maar werd simpel opgelost door de sleutel te draaien in het portierslot, auto startte normaal.
Nu blijft het gebeuren dat de deuren meteen weer op slot gaan na het uitschakelen van het alarm, zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?
De stopklep op de inspuitpomp komt gewoon omhoog bij contact aanzetten.
Is er misschien nog een klep of pomp tussen tank en inspuitpomp?
Iemand een tip waar eerst te zoeken?
Alvast bedankt!
mvg
Edwin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je moet eens kijken als je hem op kontakt zet of het hendeltje op de injectiepomp waar stop op staat naar boven klapt zoniet zit het probleem in het alarm of in het vacuumgedeelte dat de injectiepomp bedient
Vandaag even wat tijd en heb het volgende gedaan.
Verstuiverleiding 6 losgedraait en gestart, geen diesel.
Toevoerleiding filter losgedraait en zit vol diesel.
Leiding filter naar pomp losgehaald en was leeg.
Brandstoffilter halfvol.
Filter gevuld en geprobeerd te starten, niets.
Banjo bout filter naar pomp losgehaald en begon zichzelf te ontluchten, gewacht tot de bellen ophielden.
Daarna gestart en maakte langzaam aan steeds meer aanstalte om te starten en na 30 seconden liep de auto weer.
Na een tijdje draaien werd de pomp bij de uitgang verstuiverleidingen vochtig dus zullen de afdichtingen wel zijn.
Wat me wel meteen opviel was het slordige overschakelen van de automaat, 1 klap voor het schakelen en er nog 1 achteraan?!
Vermoed een vacuumprobleem, want 3 leidingen van de vacuumpomp liggen los en er is slechts 1 aansluiting in de buurt waar niets op zat.
Zouden deze 2 dingen aan elkaar gerelateerd zijn of puur toeval??
Alvast bedankt voor het meedenken!
mvg
Edwin
13 jaar
Blijkbaar heeft het eea niets met elkaar te maken. slang weer vastgezet en schakelt weer netjes, maar wilde vanochtend weer niet starten. ga de pompafdichtingen en filter/pakkingen vervangen.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 300 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar