close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 300: tril in w124

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Benzine, Motorcode: 300E

Beste mensen,
ik rijd in een W124 300E automaat uit 1985.
Nu zit er een tril in de auto die vooral voelbaar is tussen 80 en 110 km/h.
Vooral als ik mijn gas loslaat voelt het alsof er een stroef lager draait. Ik voel het in de hele auto, ook in het stuur.
Maar als ik (in de file) langzaam rijd, voel ik ook wat gehobbel....

Het lijkt uit de aandrijflijn te komen. En het is snelheidsafhankelijk, wanneer ik bij die snelheid de auto in een andere versnelling zet, hoor (en voel) ik hetzlefde.
Het lijkt dus niet motortoerentalafhankelijk.
Verder waren het 4 nieuwe banden. Ik heb ook mijn (nieuwe!) winterbanden er op gelegd en het probleem was exact hetzelfde. Dus de banden heb ik ook een beetje uitgesloten.

Ik ben er mee naar de MB-dealer geweest en die hebben er naar gekeken.
Zij hebben de hardyschijf achter vervangen en de 2 ophangrubbers van het diffje.
Probleem bleef hetzelfde. Ik weer terug en nu hebben ze de bouten waarmee de voorste hardyschijf vastzit aan de cardanas vervangen want die zaten blijkbaar niet goed...
Probleem is hetzelfde.
Ik heb de auto nog niet zo lang en het probleem is er vanaf het begin, dus het komt niet door iets wat ik aan die auto gedaan heb.

Heeft iemand enig idee? Tussenlager cardan? Kruiskoppeling cardanas? Motorsteunen? baksteun? Ophangrubbers achteras? Schokbrekers?
Ik ben bang dat als ik weer naar de dealer ga er van alles vervangen wordt....

Geplaatst door

migil (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Michiel als je zelfs bij lage snelheid gehobbel voelt zou ik naar de assen kijken die naar de wielen gaan. Ze kunnen er tussenuit en bekijk de kogels en/of geef ze nieuw vet. Als je de wagen aan een kant op tilt moet je bij het rond draaien toch ook wat kunnen voelen? Die hardy-schijven worden vaak wel vervangen maar hebben ze ook die centerbus meegenomen.?Succes.

Punt 50
badge

13 jaar

Het heeft even geduurd, maar zelfs in mijn garage was het afgelopen dagen te koud om iets te doen. Ik heb naar die aandrijfassen gekeken, de wielen laten ronddraaien , maar kon er weinig aan ontdekken. Wat ik wel zag, was dat een van de ophangrubbers van het subframe achter stuk was, het rubber rechtsvoor. Ik kon met een koevoet (met weinig kracht) dat subframe zo 2 cm omhoog en omlaag verplaatsen... Ik zal daar vanavond eens een andere in zetten.

migil 0

13 jaar

Zet de auto even op een werkput en zet één achterwiel boven de grond met een krik.Laat dan iemand in de auto zitten en laat dan voorzichtig het rempedaal los zodat de cardanas een beetje toeren maakt.Je zal wel rap zien of er daar iets slingert of onbalans/trilling maakt.
Mvg

PeterK011 45

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 300 of stel zelf een nieuwe vraag.