close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz C-Klasse: Motor start moeilijk en vooral warm soms helemaal niet meer

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 270 CDI

Mijn C270 CDI start de laatste tijd moeilijk (pas na een paar seconden slaat hij aan) en vooral als hij flink warm is wordt het nog een stuk slechter. Vanmiddag wilde hij helemaal niet meer aanslaan. Ook niet met flink doorstarten. Na een uurtje met rust gelaten te hebben wel weer aan de praat gekregen.

Vorige week al de o-ringetjes bij het filter, de hogedruk pomp en de opvoerpomp vervangen (5 stuks) en de brandstofleiding van het filter na de opvoerpomp.

Het leek er op dat ie het hiermee een paar dagen wat beter deed maar daarna is het probleem dus weer net zo hard teruggekomen.

Zijn er nog meer o-ringetjes die verdacht zijn en zou het zin hebben om de andere lage druk leidingen ook nog te vervangen?

De motor loopt verder als een zonnetje. Begin van de week nog heen en weer mee naar Zwitserland geweest en op de Duitse autobahn redelijk snel op 215 volgens de GPS. Niet te lang aangehouden natuurlijk maar toch! Geen rook, geen roet etc. Dus verstuivers lijken mij niet de boosdoener?

Geplaatst door

roaldhamer (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Toch een lektest uitvoeren. Waarschijnlijk één of meerdere injectors defect.

Retourslangetjes van de verstuivers ook maar eens vervangen.

Pieterb1 0

11 jaar

Deze week een retour opbrengst tester in elkaar geflanst. Morgen eens kijken of er 1 of meerdere injectors een afwijkend hoge retour opbrengst hebben. Warme start is nog steeds beroerd maar met de hulp van wat start spray lukt het wel!

roaldhamer 0

11 jaar

Startspray lijkt mij niet het middel om een auto mee te starten.
(Zou hiermee niet te ruim mee spuiten).
Laat maar weten wat de afwijkingstest voor uitkomst geeft.

Pieterb1 0

11 jaar

Nou dat is een duidelijk verhaal. injector 1 en 4 zijn (inwendig) zo lek als een mandje! In ongeveer 20 sec ruim 50 ML aan retouropbrengst. Eens kijken waar ik twee redelijk geprijsde injectors vandaan kan halen.

Over het starten op startspray en de effecten daarvan op de motor verschillen de meningen nogal. Het internet staat bol van de zeer uiteenlopende meningen verdeeld over professionals en niet professionals. Het punt is dat door de twee lekke injectors er gewoon te weinig druk is om de ondergrens van de injectors te halen. Er komt dus geen brandstof waar het zou moeten komen. Een beetje hulp is dus tijdelijk even nodig bij een enkele warme start. Het is even niet anders!

roaldhamer 0

11 jaar

Neem eens contact op met een onderdelengrossier of een dieselspecialist. Die zullen je een normale prijs geven voor of revisie of ruil. Als je de injectors zelf gaat vervangen, denk dan wel aan het opzuiveren van het contactvlak in de cilinderkop middels een frees.

Injectors van cilinder 1 en 4 vervangen afgelopen donderdag! Probleem opgelost! Alles weer piekfijn in orde! Dank voor het meedenken.

roaldhamer 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.