Ik heb al n tijd n probleem met mijn tot camper omgebouwde sprinter 208CDI uit 2005.
Na zo'n 50km op snelweg als de motor warm is blokkerrd hij en komt het toerental niet boven 3000. Hij rijd dan niet harder dan 100km/u.
Na een pitstop van zo'n 5 min. start de motor weer en is er niets aan de hand. Nadat de motor weer warm is speelt het euvel weer op. Is durf met dit probleem niet meer naar het zuiden te vertrekken en heb al veel onderzoeken laten doen met tot nu toe weinig tot geen resultaat.
Hierbij het "laatste oordeel" van mijn garagist na grondige analyse.
"Heb nog een tijdje over over het probleem zitten denken, in principe heeft de motor alles om te "functioneren"
- Lucht
- Diesel
- Nok en krukaspositie ( anders loopt de motor niet )
en hij rijd "goed" op het moment dat je geen last hebt van het 'inhouden'
Ik wil er best nog tijd in steken, maar ik durf niet te zeggen of we dan ook verder zullen komen. Mijn advies zou zijn om bij een bedrijf langs te gaan die puur alleen sprinters doen ( of voornamelijk sprinters )
Die hebben de apparatuur om brandstofdruk tests te doen, retourwaarden van de verstuivers en zo nog verschillende dingen meer."
Zijn er "specialisten" die mijn mercedesprobleem zouden kunnen herkennen en oplossingen zouden weten.
Bij voorbaat dank!
Theo Potjes uit Den Bosch
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als er geen foutcodes zijn, zou ik eens beginnen met de thermostaat te vervangen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 208CDI of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar