hallo.We hebben hier een sprinter 906 met volgende probleem, motor vervangen na lagerschade (revisie).
Voor vervanging had ik al idee dat hij erg traag was maar klant weet het niet meer..rijd iedereen op.
Auto loop netjes maar trekt niet. MIL lampje brandt eerst en daarna knipperen.
Als je hem start en gelijk gas geeft is het perfect en vol toerental haalbaar als ik wil, maar na paar seconden gaat klep dicht/open bij turbo en dan trekkracht weg.
Ook maakt hij dan een raar zwaar geluid in de uitlaat.
Wat ik uitlees is p0069 MAP barometrische druk correlatie en p1955 producent specifiek.
Egr klep en druksensor in inlaat heb ik vervangen.ook slangetje op turbo vervangen.Turbo voelt goed aan.
Het is een automaat met dubbele turbo. het enigste wat nog niet goed werkt is olie niveau sensor die is stuk want hij zegt 2.0l te weinig terwijl het wel oke is.
Als ik storingen wis komen deze twee gelijk weer terug.
Zou het met inrijden/inleren te maken hebben?
Iemand dit wel eens meegemaakt?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gaat hij niet gewoon in noodloop omdat hij denkt dat er 2 ltr. olie te weinig is ?
Gr. Harry
Hoe is het roetfilter?
nieuwe olie nieveau sensor en druksensor gemonteerd. toen complete rij cycles gedaan en volgende ochtend storingsvrij
druksensor had je toch al vervangen?
Klopt, een 2e handse. Maar nu is het wel goed.Deze had ik liggen dus misschien was deze wel stuk. We hebben ook nog stekkers goed gecleand.
Mooi ook weer opgelost.
Gr. Harry
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar