Mercedes-Benz 200 CDI: Motor trilt bij stationeer draaien

Bouwjaar: 1999

Bij het stationeer draaien trit de motor erg. Wanneer ik een beetje gas geef dan draait het een beeje normaal gedurende ong. 15 sececonde. Zou het aan de verstuivers liggen?

Marlboro

Geplaatst door Marlboro (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

biker1273 (0), 19 jaar geleden

Tja dat is best mogelijk, maar bij een CDI motor zijn veel fouten mogelijk die onregelmatig lopen ten gevolg hebben.
Ik zou adviseren, laat hem uitlezen door de dealer dan kun je gerichter zoeken.
Om zomaar delen te vervangen is geen optie hoor.

Marlboro (0), 19 jaar geleden

Heb deze reeds al laten uitlezen bij mercedes dealer maar geeft geen enkel fouten aan. Bij mercedes willen ze alles vervangen " de brandstoftank, verstuivers, leidingen, inspuitpomp enz... Dure grap!!!
Volgens de mercedes dealer is er in het verleden benzine ingetankt en deze als oorzaak geeft.

biker1273 (0), 19 jaar geleden

Als het er inderdaat benzine is getankt en daardoor komen deze problemen, schrijft MB voor dat alles vervangen dient te worden. (van brandstoftank tot injectoren)
Maar het is van belang om vast te stellen of inderdaat vervuiling is opgetreden, de eerste stap is dan het demonteren van de brandstoftank waarna het tankelement gedemonteerd kan worden. Zit hier ijzervijlsel in dan heb je echt een probleem.
Dit ijzervijlsel komt van de hogedrukpomp, dit gaat door het hele systeem heen, dit ondanks het brandstoffilter.
Wil je dan echt op zeker gaan moet inderdaat alles worden vervangen.

dupl-u-10832-5dd1481561693+Wiege291 (0) PRO, 19 jaar geleden

Makkelijker is het om het brandstoffilter los te maken en te kijken of er vuil? metaalsnippers in zitten.
Ze kunnen het verschil van opbrengst meten van de verstuivers deze zijn ook wel eens de oorzaak cvan het probleem dan dient de desbetrefende verstuiver te worden vervangen.

biker1273 (0), 19 jaar geleden

Het is wel makelijker om het brandstoffilter te controleren, maar de ervaring leert dat het tankelement beter is, hier komt n.l. de retour diesel terug in het element, en dus ook de vervuiling.
Hier kun je het beste zien of er slijpsel in zit, als je het filter doorzaagd om hem dan van binnen te controleren, heb je snel kans op vervuiling van buiten af (van het zagen).
De injectoren kun je zelf niet testen maar de dealer kan een lektest uitvoeren, hierbij komen er buisjes op de retour aansluiting te staan en wordt de motor 10 sec gestart en dan kun je in de buisjes zien welke en hoeveel lekkage de injector heeft.
Je kunt via een diagnoze kast de correctie waardes van de injectoren wel bekijken hoor, daar heeft Dennis wel gelijk in maar het is erg belangrijk dat je zeker weet dat er GEEN ijzer en / of vuil in het systeem zit. Als je delen vervangt en er blijkt n.l. later wel vuil in te zitten kun je het WEER opnieuw beginnen.

Wendy11944 (0), 19 jaar geleden

De brandstoffilter en de tankelementen nagezien en geen metaalsnippers te vinden. Nog steeds dezelfde probleem!
P.s. Toch bedankt voor jullie hulp.

jantje5141 (0), 19 jaar geleden

Misschien wat laat maar waarschijnlijk moet het vliegwiel vervangen worden. Dit is een zgn. zweimassenschwungrad. Twee delen dus met rubbers ertussen die waarschijnlijk uitgelubberd zijn. Duur grapje zo'n vliegwiel (700 euro) maar dan heb je ook wat. (geintje).
Gr. Jantje

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.