Hallo mensen,
Mijn 190 automaat 2.5 dieseltje 350.000 trilt sinds kort vervelend als hij stationair loopt. Net grote beurt gehad en dit gemeld en ik dacht zelf aan de motorsteunrubbers/dempers maar de garage zei dat dit het niet was.
Hij doet het nog steeds na de gr beurt en ik vind het hoogst irritant. Auto rijdt verder goed en volgens mij op alle cilinders.
Wie oh wie heeft een suggestie waar te zoeken:
Verstuiver?
Toch motor of baksteun?
Ik hoor graag waar dit aan zou kunnen liggen.
Gr Jaap
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Motorsteun kapot, 9 vd 10 keer, waarop baseert je garage de conclusie dat deze niet kapot zijn? Je kunt het vaak niet eens zien namelijk of ze stuk zijn.
Baksteun wil wel es kapot maar daar krijg je die resonantie niet van, klapt de motor ook als je hem start of uitzet ? Als een motorsteun flink kapot is zal je dit ook horen als je hem start of uitzet
Harry de motor rammelt inderdaad al eem hele poos als je hem uit zet. Aha toch rubbers nou dat valt al met al mee gelukkig.
Ik zie dat ze bij de garage met een bandenlichter hebben zitter wrikken bij de steunen dus zo hebben ze het gecontroleerd denk ik.
Gr Jaap
17 jaar
aangezien de km stand zou ik de hydrolagers(motorsteun) van je motor vervangen alsook de rubber ophanging van je versnellingsbak.
er zit namenlijk olie in de motorsteunen men kan niet zo goed merken dat de olie nog aanwezig is in je lagers of niet
Hallo Jabov,
Ben het helemaal met de uitleg van Izzi eens. Heb dit uit eigen ervaring mee gemaakt met mijn oude 190D bj 1983.
Deze ging ook bij stationair draaien als een oude trekker tekeer, na vervanging van de dempers cq motorsteunen en versnellingsbak ophanging, liep hij weer als een zonnetje (Km stand 580.000).
17 jaar
Ik ga voor een paar nieuwe steunen/hygrolagers of ze hoe ze ook mogen heten.
Jongens bedankt voor het meedenken.
Gr J
17 jaar
Beste problemcarlieden,
Ik krijg die verrekte rubbers niet los aan de onderkant.
Is hier een truukje voor of met grof geweld n**k je een olifant principe?
Gr Jaap
17 jaar
het zijn toch maar 4 bouten losdraaien dan de motor wat liften zodat je de motorsteunen kunt verwijderen.
Volgens mij zit dat ding aan de onderkant vast met een soort imbusboutje of zie ik dat verkeerd?
Gr Jaap
17 jaar
Izzy
Hij zit onder echt vast heb het net even gecontroleerd. Hij ligt door de midden en het onderste deel zit muurvast.
Gr Jaap
17 jaar
Het zit er allemaal in en hij loopt weer fluisterstil. Vanzelf ging het niet maar het resultaat is er naar.
Jongens bedankt voor de hulp.
Jaap
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar