mijn broer heefd een 190 1,8 E automaat 1 van het laatste type
deze loopt stationair niet mooi rond
toerental gaat heen en weer ook bij een warme motor doe hij het
en als de auto maat in d gezet word slaat de motor uit
wat kan dit zijn ??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Stappenmotor controleren / schoonmaken. mvg. Arie
gedaan ook met wd 40 in gesmeerd helpt niks
17 jaar
Bij een warme (stilstaande motor) ECU (achter accu) los koppelen en dan opnieuw
starten. Als het probleem dan over is ligt het mogelijk aan de ECU. Heb zelf soortgelijke
problemen gehad met daarbij ook stilvallen tijdens rijden. Na het aansluiten van een
andere ECU heb ik het probleem niet meer gehad. ( auto kan prima rijden zonder ECU,
maar heeft aanmerkelijk minder vermogen en wil koud niet starten)
17 jaar
[quote=ahavelaar]Bij een warme (stilstaande motor) ECU (achter accu) los koppelen en dan opnieuw
starten. Als het probleem dan over is ligt het mogelijk aan de ECU. Heb zelf soortgelijke
problemen gehad met daarbij ook stilvallen tijdens rijden. Na het aansluiten van een
andere ECU heb ik het probleem niet meer gehad. ( auto kan prima rijden zonder ECU,
maar heeft aanmerkelijk minder vermogen en wil koud niet starten)[/quote]
gaan we proberen ..ECU duur ding om te vervangen ?
mijn andere broer sloopt een 2,0 benzine zit hij daar ook in toevallig ??
ps heb je foto van het ding toevallig
17 jaar
Of een ECU duur is weet ik niet want ik heb zelf een gebruikte gekocht. In een 2.0 zit er ongetwijfeld
ook een in maat ik weet niet of dit uitwisselbaar is. Je zou de type nummers eens kunnen vergelijken.
Degene die ik zelf had gekocht had een iets afwijkend nummer maar funktioneert probleemloos.
Ik zou wel een foto kunnen maken maar ik weet niet hoe ik die hier moet plaatsen.
Als je auto ABS heeft zitten er 2 ECU's in nl. een van ca. 20 x 10 x 5 cm voor de ABS (lxhxdikte).
Die voor de motor is ca. 15 x 17 x 5 cm. Ze zijn dus duidelijk van elkaar te onderscheiden.
mvg. Arie
17 jaar
heb ze los gehad maar de groote reageerd heftig als ik hem los koppel
bij een warme stil staan de motor los koppelen en daarna starten
loopt ie nog net zo schommelend al voor heen dus ik denk dat de ecu het niet is
maar ik probeer morgen de ecu van de 2,0
17 jaar
vaccuum probleem
17 jaar
Of het zwarte blokje die op je gasklephuis zit is defect of heeft een draadbreuk.
Dat was bij mijn 190E 2.0L aan de hand.
Toen bleef mijn stationaire toerental ook schommelen bij koud en warme motor en had dan ook een probleem dat mijn motor bijna afsloeg bij koude start.
groetjes
Quint
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar