Mercedes-Benz 190: Inhouden van Mercedes 190E

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Beste mensen,

Onze 190 E met 250 dkm heeft de volgende kuren, moter houd in (wil niet sneller dan 140) en rijdt schokkerig.
De automaat schakelt niet goed en daarvan is de olie en het filter vervangen (want die schakelde uit zichzelf niet meer over alleen met inhouden van gas dan schakelde die wel)

Men dacht dus dat het automaat probleem dan over zou zijn, maar dat heeft niets geholpen, nu is mijn vraag kan de automaat verband hebben met het voorgenoemde of is dit een op zich zelf staand iets, want hier is nog wel meer te leven, heel even je voet van het gas en dan schakelt die wel.

Maar dat ie niet sneller wil dan 140 en schokkerig rijdt, waar kan dat aan liggen?

De auto heeft net een grote beurd gehad en dus alle filters en bougies zijn vervangen.

Wij horen graag van jullie,

Met vriendelijke groet

D1852

Geplaatst door D1852 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 190? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

mart-vervoort (0) PRO, 17 jaar geleden

controleer alle vacuumslangen.als de motor niet goed loopt schakelt de automaat ook niet goed.anders even naar de vakman.ook kan de druk v/d automaat ge meten worden.als je motor in orde is zal je bak ook beter schakelen.succes martin

D1852 (0), 17 jaar geleden

Dank je voor antwoord, inmiddels bij vakman geweest en die heeft gezegd dat er een nieuwe ketting op zou moeten omdat daar speling op zou kunnen zitten ook is de thermostaat al vervangen omdat de moter niet goed op temperatuur kwam, maar dat heeft niet veel geholpen.

En over de automaat werd het volgende vertelt, na 250dkm zou een bak revisie noodzakelijk zijn.

Hoe denk jij over deze diagnose?

Groeten

320 (0), 17 jaar geleden

met mercedes 230E 1986 automaat ook zoiets gehad; vervanging distributieketting had geen effect. hierop de auto verkocht voor export.
mogelijk zit het probleem in het K-jetronic injectiesysteem.

andrevanwerde (0), 17 jaar geleden

Weet je zeker dat ook het filter bij de benzinepomp vervangen is. Als deze te weinig doorlaat heeft wordt je branstofdruk te laag voor je injectie-systeem.

ron10305 (0), 17 jaar geleden

Kijk eens ff naar de gaskabel en de bowden/kickdown kabel onder het luchtfilterhuis.
kijk of de gaskabel niet te veel speling heeft en verdraai ook eens de bowden/kickdown stelschroef...daar kun je het schakelmoment heel secuur mee afstellen....let op draai steeds maar een heel klein stukje aan de witte stelschroef want het luistert heel nauw ..........ook wat al werd geschreven controleer ook alle vacuum slangen als er ergens een slang loszit of lekt dan beinvloed dat je automatenbak (schakelgedrag) Succes.
gr Ron

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.