Beste mensen,
Onze 190 E met 250 dkm heeft de volgende kuren, moter houd in (wil niet sneller dan 140) en rijdt schokkerig.
De automaat schakelt niet goed en daarvan is de olie en het filter vervangen (want die schakelde uit zichzelf niet meer over alleen met inhouden van gas dan schakelde die wel)
Men dacht dus dat het automaat probleem dan over zou zijn, maar dat heeft niets geholpen, nu is mijn vraag kan de automaat verband hebben met het voorgenoemde of is dit een op zich zelf staand iets, want hier is nog wel meer te leven, heel even je voet van het gas en dan schakelt die wel.
Maar dat ie niet sneller wil dan 140 en schokkerig rijdt, waar kan dat aan liggen?
De auto heeft net een grote beurd gehad en dus alle filters en bougies zijn vervangen.
Wij horen graag van jullie,
Met vriendelijke groet
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
controleer alle vacuumslangen.als de motor niet goed loopt schakelt de automaat ook niet goed.anders even naar de vakman.ook kan de druk v/d automaat ge meten worden.als je motor in orde is zal je bak ook beter schakelen.succes martin
Dank je voor antwoord, inmiddels bij vakman geweest en die heeft gezegd dat er een nieuwe ketting op zou moeten omdat daar speling op zou kunnen zitten ook is de thermostaat al vervangen omdat de moter niet goed op temperatuur kwam, maar dat heeft niet veel geholpen.
En over de automaat werd het volgende vertelt, na 250dkm zou een bak revisie noodzakelijk zijn.
Hoe denk jij over deze diagnose?
Groeten
17 jaar
met mercedes 230E 1986 automaat ook zoiets gehad; vervanging distributieketting had geen effect. hierop de auto verkocht voor export.
mogelijk zit het probleem in het K-jetronic injectiesysteem.
17 jaar
Weet je zeker dat ook het filter bij de benzinepomp vervangen is. Als deze te weinig doorlaat heeft wordt je branstofdruk te laag voor je injectie-systeem.
17 jaar
Kijk eens ff naar de gaskabel en de bowden/kickdown kabel onder het luchtfilterhuis.
kijk of de gaskabel niet te veel speling heeft en verdraai ook eens de bowden/kickdown stelschroef...daar kun je het schakelmoment heel secuur mee afstellen....let op draai steeds maar een heel klein stukje aan de witte stelschroef want het luistert heel nauw ..........ook wat al werd geschreven controleer ook alle vacuum slangen als er ergens een slang loszit of lekt dan beinvloed dat je automatenbak (schakelgedrag) Succes.
gr Ron
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar