Mercedes-Benz V-Klasse: Multiriem V230 de- en monteren

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine

V-klasse 230
Wil de voorste krukas keerring vervangen en moet daarvoor de multi riem demonteren en weer monteren.
Kan iemand me vertellen hoe ik deze ontspannen kan en nadien weer spannen?
Zijn er verder nog zaken die ik in de gaten moet houden tijdens dit karwei?
Alvast bedankt voor jullie reaktie

Jan

supmo.js

Geplaatst door supmo.js (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz V-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Hans4040 (315) PRO, 14 jaar geleden

Bij het vervangen van de krukaskeerring adviseerd Mercedes om de lokatie van de oude keerring op te meten en de nieuwe keerring iets verder naar binnen (1 a 2 mm) op de as te plaatsen.
Zodoende komt de keerring op een "gezond" deel van de as te zitten en niet op de oude ingesleten plek.

mvg,
Hans.

supmo.js (0), 14 jaar geleden

Dank jullie wel voor je reactie.
Robbie, mijn V230 is de onderste , met airco. T zal de spanner zijn, maar ik kan niet zien hoe ik deze ontspan en weer span.

Hans ook bedankt, goed om te weten.

Groeten Jan

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

meestal ontspan je deze door er een sleutel op de bout te zetten en tegen de spaninrichting in te draaien

supmo.js (0), 14 jaar geleden

Was een fluitje van een cent.
Met een banden lichter achter de riem, spanning zetten, Dan gaat de spanner terug. pen door borggaten steken en klaar is kees, spanning is van de riem.
Riem af ge gooit, krukaspoelie eraf, keerring wisselen was idd in gelopen dus iets dieper geplaatst en zaakje weer monteren. Uurtje werk.
Groeten

Hans4040 (315) PRO, 14 jaar geleden

Mooi zo, bedankt voor de feedback.

mvg.
Hans

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz V-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.