V-klasse 230
Wil de voorste krukas keerring vervangen en moet daarvoor de multi riem demonteren en weer monteren.
Kan iemand me vertellen hoe ik deze ontspannen kan en nadien weer spannen?
Zijn er verder nog zaken die ik in de gaten moet houden tijdens dit karwei?
Alvast bedankt voor jullie reaktie
Jan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[url=http://img28.imageshack.us/i/picture003t...][img]http://img28.imageshack.us/img28/6892/pi...[/img][/url]
Bij het vervangen van de krukaskeerring adviseerd Mercedes om de lokatie van de oude keerring op te meten en de nieuwe keerring iets verder naar binnen (1 a 2 mm) op de as te plaatsen.
Zodoende komt de keerring op een "gezond" deel van de as te zitten en niet op de oude ingesleten plek.
mvg,
Hans.
Dank jullie wel voor je reactie.
Robbie, mijn V230 is de onderste , met airco. T zal de spanner zijn, maar ik kan niet zien hoe ik deze ontspan en weer span.
Hans ook bedankt, goed om te weten.
Groeten Jan
14 jaar
meestal ontspan je deze door er een sleutel op de bout te zetten en tegen de spaninrichting in te draaien
14 jaar
Was een fluitje van een cent.
Met een banden lichter achter de riem, spanning zetten, Dan gaat de spanner terug. pen door borggaten steken en klaar is kees, spanning is van de riem.
Riem af ge gooit, krukaspoelie eraf, keerring wisselen was idd in gelopen dus iets dieper geplaatst en zaakje weer monteren. Uurtje werk.
Groeten
14 jaar
Mooi zo, bedankt voor de feedback.
mvg.
Hans
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz V-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar