auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz Vito: na vervangen koppakking vito 110td, tikt de motor heel erg

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.3 td

wie kan ons helpen, ik heb hier een mercedes vito 110 diesel binnen gekregen,

koppakking was lek bij de eerste cilinder, hevige rook tot gevolg

enfin nieuwe originele koppakking er in gezet, en alles terug gebouwd,

maar hij start ff moeilijk en als hij eenmaal loopt, dan hoor je een harde tik,

als je gas geeft dan gaat die tik weg, maar zodra hij weer stationair loopt, dan hoor je die tik weer

we hebben hem bijna een uur laten warmdraaien.

het lijkt van de verstuivers af te komen, of een klepstoter, de verstuivers hebben we vervangen met andere gebruikte, die we hadden liggen, maar dat leverde niets op.

Het geluid kan ik het beste vergelijken met dat van als je te veel remmenreiniger in je inlaat spuit, zo'n geluid maakt hij.

voorheen liep hij altijd perfect

wie weet wat het kan zijn.

Geplaatst door

lakerbas (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

weet je zeker dat hij op tijd staat dat geluid dat jij bedoelt denk ik dat je daarmee die dieselklop bedoeld

geen gescheurde kop dat je water in de cilinder krijgt

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

hoi roby10030 en CARS&MOTORS,

de motor staat goed op tijd, want hij draait zonder enige tegenslag goed mee.

Als je hem start, dan loopt hij wel maar met een enorme harde tik, als je gas geeft dan verdwijnt die tik,

maar zodra hij weer stationair loopt dan hoor je die tik weer, het is geen lichte tik, het lijkt of je een zak met knikkers aan het schudden bent.

cars en motors, de motor verbruikt geen water en voor dat we de pakking vernieuwden ook niet.

en hij wordt ook niet warm.

De ketting hadden we wel losgehaald, maar die hebben we precies terug gezet zoals die hooort met de merktekens.

wie weet raad aub, want dit heb ik nog nooit meegemaakt.

lakerbas 0

16 jaar

zit hier een naaldslagsensor op een verstuiver met draadje eraan misschien die niet goed meer het lijkt wel of je pomp te vroeg staat

[quote=robby10030]zit hier een naaldslagsensor op een verstuiver met draadje eraan misschien die niet goed meer het lijkt wel of je pomp te vroeg staat[/quote]
hoi

dit is een oud model vito, geen cdi common rail,

dze heeft nog geen draadje op de verstuiver.

de pomp hebben we afgesteld met een speciaal lampje

groetjes

lakerbas 0

16 jaar

en die pomp is die zo te verdraaien net een ontsteking,heb ik hier ook gedaan met een peugeot dieseltje ander pompje erop gezet motor gestart en gewoon gedraaid tot dat ie lekker liep dat gaat wel een beetje als je de leidingen wat lost toen apk erop zonder problemen en lopen als een nieuwe

Ik denk toch dat je nokkenas niet goed staat, onder op OT zetten en dan bij de nokkenas controleren of de streepjes gelijk staan.

berendonck 0
badge

16 jaar

had je de ketting spanner wel verwijderd
anders kan ie onderin een tand verspringen
dus effe checken wat harry schrijft
en is t op alle cilinders dat ie tikt of op 1
verstuiver leidingen 1 voor 1 lossen en luisteren wat ie doet
maar ik denk dat er water in de cilinder komt
en met gas geven wordt die tik minder omdat er minder tijd/water in kan en de temp oploopt an de cilinder waardoor t sneller verdampt
en een paar druppels is al genoeg en dan merk je geen vloeistof verlies

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

beste vaklui,

gisteren hebben we een andere gebruikte brandstofpomp er opgezet, en waarlijk hij starte in een keer.

en hij viel ook niet uit, maar na een paar minuten begon hij te bonken,

daana een voor een de verstuiverleidingen losgemaakt.

Als je de eerste verstuiverleiding een beetje losmaakt , dan loopt hij goed, maar zodra je hem aandraait begint hij weer te bonken.

daarna verstuiver vervangen, maar zelfde probleem, ik begin een beetje wanhopig te worden.

Kan het zijn dat ook deze pomp niet meer 100% is?

alvast bedankt

lakerbas 0

16 jaar

en je weet zeker dat ie op tijd staat ik heb hier een ranault gehad die niet precies op tijd stond als je hem starte liep ie perfect ging je gas geven een twee keer liep ie beroerd en trok hij voor geen meter meer dan moest die pomp zover bijregelen dat hij buiten zijn bereik kwam

heb effe niet meer gereageert maar ook oudere type's diesel dus zonder common rail hebben naaldslagsensor[quote=lakerbas][quote=robby10030]zit hier een naaldslagsensor op een verstuiver met draadje eraan misschien die niet goed meer het lijkt wel of je pomp te vroeg staat[/quote]
hoi

dit is een oud model vito, geen cdi common rail,

dze heeft nog geen draadje op de verstuiver.

de pomp hebben we afgesteld met een speciaal lampje

groetjes[/quote]

Heb je de pomp afgesteld op 15 graden na BDP?

Hier is een stukje gereedschap voor wat je in de pomp kan draaien, Er zit een stop (bout) in een verhoogde borst aan de pomp, Daar het stukje gereedschap in zetten en dan de pomp draaien tot het er in klikt, de motor op 15 graden na BDP zetten, controleren of de nokkenas goed staat en dan de pomp met geblokkeerd monteren, denk er om wel verwijderen voor je de motor draait of start.

berendonck 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.