Geachte kollegas,
Heb een 190 e staan welke slecht begon te starten als klacht, auto start nu helemaal niet meer op eigen kracht, alleen als je hem aansleept wil hij lopen.
Als je hem hebt aangesleept moet je hem op 3000 toeren houden anders slaat ie gelijk af.
Compressie is goed, koppakking is goed, auto liep altyd perfect, iemand enig idee?
Alvast bedankt..
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Weet niet zeker, maar zit er bij deze soms ook een relais met een zekering er bovenop achter de accu? Sta mij voor dat ik dat eens gehad heb, maar weet niet zeker of het een 190 was of een W124
Is de slang onder het inlaatspruitstuk er niet af?
Mijn excuses voor het traag reageren, door familieomstandigheden ben ik deze week pas weer aan het werk.
De 190 loopt nog niet ben er vandaag mee bezig hij wil nu helemaal niet starten, ik krijg geen brandstof op de injectoren, wel op de spinnekop en op de koude start injector en de pomp onder de auto draait goed bij op kontakt zetten.
Iemand enig idee?
Zie jij tijdens het starten de meetarm met ronde schijf bewegen . ?? Zo niet dan zuigt de motor valse lucht .
Zoals in bericht 2 wordt geschreven ...onder de spinnenkop zit een rubber/kunststof plaat met een slang er in gedrukt.
Die slang wil er door een backfire wel eens uit gaan.
Verder zijn er types die achter de accu nog een relais hebben zitten met een zekering er aan onder een dekseltje
.
Alleen al door ouderdom kan deze zekering defect zijn .
Zoek wel een koperen /messing uitvoering . Gaan veel langer mee en hebben geen last ven contactcorrosie.
Groeten.
Ik weet dat de slang er wel eens afschiet, dit is niet het geval.
De luchtweger beweegt tijdens het starten, ook bij indrukken luchtweger op kontakt komt er geen benzine.
Het relais wat jij aangeeft is het overspanningsrelais, bij mijn weten moet ie daarom wel aanslaan, heb het relais desondanks al uitgewisseld vandaag met die uit een perfect lopende 1.8 verandert helaas niks.
bedankt voor het meedenken.
Meet de benzine druk die uit de pomp komt . Nieuw is die druk tot 10 bar . Versleten +- 6 bar.
Reken op de spanningsval tijdens het starten. Spuit de verstuivers door met wat reiniger en luchtdruk .
Hele verhalen staan al op de site. Volg tot waar de benzine komt.
De startsproeier gaat tijdens het starten open zolang de startmotor werkt tot een bimetaal de spanning onderbreekt.
Succes.
Zal de benzinedruk vanavond meten, maar is tien bar niet wat veel? Wat mij bijstaat is zon 6 bar.
Verstuivers schoonmaken lijkt me niet echt zinvol, geen van de 4 krijgt brandstof dus als ik ze nou schoonmaak of niet dan zal ie nog niet lopen.
En de koudestartsproeier via een bi metaal? Dacht ecu geschakeld maar weet niet zeker.
Wat er op jouw wagen zit is een electronisch geregelde K-jetronic . Oftewel de KE jetronic. Er staan diverse schema's op het internet.
Maak er studie van , tijdens starten en warmloop gaat de regeling mechanisch .
Later wordt de regeling m.h.v. de lambdasonde fijn afgeregeld.
We oren vast nog wel van je.
Ik ken de ke jetronic wel heb eventueel nog wel een reserve liggen , gaat mij niet om het afregelen etc auto liep perfect dus in mijn optiek is er gewoon iets kapot nu.
Helaas heeft de klant een te dunne beurs om er lang na te gaan kijken ben zelf ook wel benieuwd wat er loos is.
Ik zal er morgen nog een paar uurtjes aan wagen bedankt zover.
hoeveel benzine druk geeft de meting - bij starten 5,6 à 5,8 bar aan de ke kop -de pomp opbrengt hoeveel is die op 1 minuit en hoelang blijft er de rest druk op de ke kop
gr
Willy heb de auto ingeruild zaterdag, klant wou er niet verder mee.
Heb vanochtend een andere jetronic gemonteerd en raad eens klik lopen?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar