👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Vandaag een Vito binnen gebracht die niet meer wou lopen,dit bleek de brandstofdrukregelaar van de commonrail te zijn.Deze zit aan de linkerkant van de commonrail,met twee torx boutjes,kun je zo bijkomen.Als je hem kunt uitlezen zul je zien dat de raildruk niet oploopt tijdens het starten.(moet tijdens starten ong.200bar zijn).Deze drukregelaar kost ong. 220euro.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als een Vito of Sprinter CDI niet wil aanslaan is het inderdaad mogelijk dat de Comman-Raildrukreglaar bij de afdichting inwendig lek is. Echter er is een mededeling dat alleen het rubbertje los te vervangen is, staat echter nog in backorder. Een andere mogelijkheid van niet aanslaan kan zijn dat een verstuiver inwendg lek is, hiertoe wordt op de retouraansluiting een lekpijp gemonteerd en de stekker op de raildrukregelaar losgenomen. Hierna 10 seconden starten en dan mag er niet te veel brandstof in de lekpijpjes aanwezig zijn. Bij de dealer is deze test bekend.
Het onderdeel waar jij het over hebt is niet de brandstofdruk regelaar maar de brandstofdruksensor.
En bij deze sensoren zit geen rubbertje wat je kunt vervangen maar een aluminium plaatje(is niet het probleem)
De brandstofdruk regelaar zit onder het inlaatspruitstuk en daar kan inderdaad het rubbertje het probleem zijn.
Advies: bij het vervangen van de brandstof drukregelaar, als de sensor verwijderd is even te starten en dan een schoon wit doekje aan het einde van de commonreel houden als er slijpsel mee komt is er inwendige schade aan de pomp dit is een simpele methode om het even te controleren.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar