Soms houdt de Vito in en is niet voorruit te branden. Hij komt dan niet boven de 2800 toeren uit. Dus als gevolg nagenoeg geen trekkracht en max. snelheid 115 km. En als sneeuw voor de zon (als de Vito vlag erna heeft stil/uitgestaan)is het 'probleem' weer weg en trekt de Vito weer als een raket. Oliefilt/luchtfilt/bransstoffilt/koppelingssch/pakking sensor zijn net vernieuwd. Waar moet men naar kijken om dit probleem op te lossen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De auto gaat in "noodloop" als gevolg van een storing van het CDi-systeem. Bij de dealer kunnen ze deze storingen uitlezen waardoor je sneller tot een reparatie komt. Vaak is het dan het beste om te rijden net zolang de storing optreedt, en hem dan uit te lezen zonder dat de motor is afgezet.
Als er een kat in de uitlaat zit wil deze wel eens los trillen en dan gaat hij dwars voor de uitlaat zitten bij een sprinter hebben we dit probleem wel een paar keer gehad, uitlaat demonteren en kijken of het probleem opgelost is, onder het rijden trild de kat dwars voor de uitlaat en dan komen er geen gassen meer langs en kan de turbo geen inlaatdruk geven dan regeld de ecu de brandstof toevoer terug dus zie je ook geen rook alles meet je goed maar de uitlaat zit tog af en toe dicht.
Bedankt . voor jullie reakties. De Vito (jaar 2000 46000 klm) heeft geen kat. Het probleem is dat je van te voren niet weet of de Vito in gaat houden. Ik heb volgende week een afspraak met de garage. Misschien nog andere suggesties (als het probleem bij 'het onderzoek' zich niet voordoet), waar ze naar moeten kijken?
21 jaar
De noodloop wordt opgeheven als het kontakt uit en aan wordt gezet, vandaar dat ie het dan weer goed doet. Het is in dit geval waarschijnlijk dat de nokkenas of de krukas-sensor slecht functioneert. Zeker als de auto slecht aanslaat, d.w.z. dat je langer moet starten voordat de motor loopt. Het uitlezen van die storing kan echter alleen als die aktueel is.
probleem opgelost.
Een kapotte 'slang' waardoor er 'lucht' ontsnapte en dus de druk dus steeds wegviel en de Vito in de noodloop kwam.
Maar het heeft even geduurd voordat de Mercedes garage het probleem had gevonden. De reaktie op de vraag wat het zou kunnen zijn (na computer analyse, ik geloof foutmelding 1470) vond ik belachelijk. Het kunnen wel 100 'dingen' zijn. Begin maar met het vervangen van één 'sensor'. Gelukkig bleef de Vito na het vervangen van een tweede 'sensor' (die ook niet kapot was)in de noodloop. Toen ging men nog eens GOED de slangen nakijken.
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar