close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz C-Klasse: noodloop

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 200 CDI

Op weg naar wintersport ging auto in noodloop Max 3000 rpm, in Arnhem uit laten lezen, gaf aan der abgasgegendruck ist zu hoch. Hoorde ook een blazend perslucht geluid voordat de noodloop ingrijpt.
Op advies toch maar op weg gegaan met max snelheid van 130 en slecht trekken is na 300 km het probleem na een stop verdwenen.
Hiena naar zwitserland en terplekke 1600 km gereden zonder problemen.
Op de terugreis 29 dec weer het probleem na een stop bij Mannheim.
Zit er nu echt in en rijdt nog maar 100km/h en het blazende geluid als van perslucht komt van een uitlaat koppelling na de pot die op de turbo zit en is nu blijvend en hoor je zelfs bij stationer toerental.
Is die pot na de turbo de kat of zit hij midden onder.
Auto heeft 144000 km gelopen.
Verstoppen die katalyzators wel eens? of verstopt de uitlaat door tussenschotten die los zitten?
BVD voor een goede hint
Groejes Peter Ooms

Geplaatst door

peterooms (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

de middenste kat durft wel eens verstoppen en meestal komt de kleine kat na de turbo inwendig los,waardoor de stukken de middenste doen verstoppen,de middenste kan je eens doorspoelen met water en de voortse als deze los zit dient dan vervangen te worden .
als na het spoelen het trekken nog niet goed is zal de middenste ook nog vervangen moeten worden.

izzi 0
badge

16 jaar

IZZI bedankt voor de tip, de eerste kat lag er los in en heeft de tweede verstopt.
De eerste kat heb ik inwendig verwijderd en de tweede met heet water schoongemaakt.
De motor trekt weer als vanouds en alle klachten verdwenen.
Kan het kwaad met 1 kat te rijden, het lijkt mij niet en ik merk wel bij de volgende APK of ze dit kunnen meten.
Is deze auto er gevoelig voor om imitatie katalizators te monteren, scheelt veel geld?

peterooms 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.