Mercedes-Benz C-Klasse: Standkachel

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 200 cdi automaat

Ik ben er dus achter dat de standkachel niet werkt.
Hoe kan ik de kachel demonteren ?
Zodat ik misschien kan kijken wat er aan de hand is.
Wat is er bv vaak kapot bij zo'n kachel?
Ik heb de zekeringen al nagekeken !

Alvast bedankt voor de moeite
groeten Marcel

mercedesgek

Geplaatst door mercedesgek (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

spanbandje (0) PRO, 16 jaar geleden

de meeste problemen met de standkachels zitten in de gloeibougie daarna komen de vlambewakers en als laaste de koolborstels van de motor. extern is het meestal de electrische waterpomp van de auto, dan start de kachel wel op maar gaat na opstarten weer uit op overschrijding van de max temp, door gebrek aan rondpompend water ook gaat wel eens de externe brandstofpomp kapot

meestal moet je de waterslangen dichtklemmen om de kachel te demonteren de rest is meestal een stekker en een brandstof leiding losnemen.
kachel openmaken en controleren op werking van de gloeistift door er spanning op te zetten, vlambewaker kun je doormeten met een multimeter weerstand verranderd bij veranderen van de temp. (gloeistift is wel duur)
succes Marcel

mercedesgek (0), 16 jaar geleden

Eindelijk een beetje geld om de kachel na te laten kijken, blijk dat hij wel werkt.
Ik was mijn dashboard aan het schoonmaken en drukte daarbij op het knopje waarvan ik dacht dat het reciculatie was (de kachel stond aan).
Ging opeens de kachel werken.
Wat is dat heerlijk zeg de auto is in een mum van tijd warm nu.
Bedankt voor je reactie Marcel

spanbandje (0) PRO, 16 jaar geleden

Je ziet maar marcel dat een bedienings handleiding toch makkelijk is , je zoekt het in de werking en dan zit het in de bediening, normaal probeer ik zelf ook iets zo op te lossen werkt het niet of niet naar mijn zin dan lees ik de handleiding pas, door ervaring denk je het te weten maar meestal komt het neer om de handleiding eerst te lezen, heel vaak zit het in de verkeerde bediening of de manier van klacht overdragen naar de werkplaats, dus het liefst stellen we eerst zelf diagnose voor dat we gaan graven in het systeem.
M.v.g. Marcel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.