Deze c-klasse (w203) compressor heeft een storing.
54 Sekundairluchtsysteem - luchtmassa te gering
Reeds gecontroleerd:
De werking van de elektroklep is (momenteel) prima
Na starten krijgt de elektroklep netjes de benodigde voedingsspanning en weerstand is ook prima(27,5 ohm)
Vaccuumklep werkt ook prima
Vaccum is ook ruim voldoende om klep te bedienen
Compressor blaast behoorlijk.
Iemand een idee waar ik dit moet zoeken? en waar of hoe wordt er gemeten dat er onvoldoende luchtstroom is?
Gr.
Eddy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
deze motoren hebben inderdaad een probleem met de secondaire luchtinblazing. als je voor de motor staat zit rechts naast de motor vlak voor schutboard een stalen potje. dit potje zit in een stalen pijp gedraaid (schroefdraad) deze gaan mechanisch defect en blijven zo egr gassen toevoegen wat de luchtmassawaarde naar beneden brengt. vervang dit potje. het elektrische klepje wat je al gecontroleerd had geven toch ook wel problemen af en toe controleer of er oon de onderzijde een verfstip zit dan is het een gemodificeerde en goed zo niet vervangen. kijk dan meteen naar olielekkage via de nokkenasversteller deze lekken olie de kabelboom in tot zelfs in de motorregeleenheid welke de meest vreemde storingen geeft. (ook deze storing)
Elektrische klepje had ik gisteren uit voorzorg vervangen maar onder de oude zit geen verfstip (nieuwe weet ik niet, reeds ingebouwd), olielekkage is mij niet opgevallen, maar kijk ik nog naar. Mocht probleem terug komen zal ik het metalenpotje ook vervangen.
Gr.
Eddy
ja zeker de kleppen vervangen, maar heb gehad dat het toch nog terug kwam , toen kabelboom door gesoldeerd boven inlaatspruitstuk
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar