Mercedes-Benz E-Klasse: noodloop bij koude motor

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 220 cdi

Hoi,

Mijn mercedes heeft sinds gisteren het probleem dat ie regelmatig in noodloop springt (max 3000 rpm)
Na opnieuw starten gaat het even goed, maar daarna weer noodloop.
Als ik na een aantal km, als ie goed warm is, hem weer reset door opnieuw te starten lijkt het probleem over.
Vloeistoffen nagekeken, allemaal goed.

Kan ik zonder uitlezen controleren wat het kan zijn?
p.s. luchtmassameter bekeken en die ziet er brandschoon uit...

Mvg,

Paul

paul007

Geplaatst door paul007 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Uitlezen scheelt je wel een hele hoop werk en een hoop gegis en gezoek.

paul007 (0), 12 jaar geleden

Deze week laat ik hem uitlezen, nog geen tijd voor gehad...
Wel heb ik gemerkt dat het alleen is als de temperatuur tussen de 60 en 80 gr. is.
Als hij op warm is (ong. 90 gr.) en ik herstart hem, dan is en blijft het probleem weg.

paul007 (0), 12 jaar geleden

Vandaag laten uitlezen (eindelijk...) en de foutcodes zijn:
P1664 Verwarming onderbreking en
P1189 inlaatkanaal afschakeling Funktionerings-storing
Volgens de garage zou het met een nieuw inlaatspruitstuk verholpen moeten zijn.
Ik ga nog ff verder speuren of er een goedkopere oplossing is.

Hoke (0), 12 jaar geleden

[quote=paul007]Vandaag laten uitlezen (eindelijk...) en de foutcodes zijn:
P1664 Verwarming onderbreking en
P1189 inlaatkanaal afschakeling Funktionerings-storing
Volgens de garage zou het met een nieuw inlaatspruitstuk verholpen moeten zijn.
Ik ga nog ff verder speuren of er een goedkopere oplossing is.[/quote]
hallo Paul,

Als het goed is bij inlaatspruitstuk stangen mechaniek, waardoor alle kleppen in inlaatspruitstuk tegelijk open of dicht bedient wordt aan de hand van gaspedaal. Dus kijken hoe gangbaar stangen zijn of bedieningselement werkt.
Door roetaanslag worden deze klemmen willekeurige positie vastzitten. Inlaatspruitstuk de -en monteren, reinigen. Indien gangbaar/niet versleten kleppen terug monteren.

Succes Ali

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.