Mercedes-Benz Vito: Noodloop + snelheidsmeter+lampje tank

Bouwjaar: 2000

Deze vito 108cdi valt in noodloop bij ingetrapte koppeling, het max. toerental is dan 3000 tpm. Is dit normaal? ps. de koppelings-schakelaar werkt goed (=doorgemeten). De auto is uitgelezen en geeft hier geen storingscode op, vreemd toch? Als je de koppeling los laat werkt alles normaal.
Verder is bij deze vito spontaan de kilometerteller en snelheidsmeter uitgevallen. Volgens de mercedes tester komt er geen signaal binnen, dus lijkt de sensor op de bak kapot (deze auto heeft geen abs)Ik wil deze sensor doormeten maar er zit geen stekker in de (afgeschermde) bedrading. Weet iemand waar de stekker zit, en zo ja hoe demonteer je de klok?. Ook blijft het lampje van de tank (reserve) branden bij volle tank.
Kom maar op met die reacties!!!

Fonszarelli

Geplaatst door Fonszarelli (0) PRO , lid sinds 22 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Vito? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Siem Bijman (140) PRO, 18 jaar geleden

Zit er wellicht een toerenbegrenzer op.Lees topic 7209 eens, daar wordt dit beweert?Misschien heb je daar iets aan.

mb-man (0) PRO, 18 jaar geleden

dat de auto maar 3000 rpm draait met ingetrapte koppeling is normaal.
rest durf ik zo niet te zeggen

Fonszarelli (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik heb de schakelaar nog wat kunnen afstellen, en er is nu goed met de auto te rijden. Wat betreft de sensor op de bak snap ik er niets van: alles uitgebouwd maar de kabel loopt van de sensor in één stuk door de kabelboom in tot achter het dashboard, zonder stekker. Hierdoor kan ik ook geen signaal meten zonder de kabel te mollen. Weet iemand soms welke aansluitingen/draadkleuren achterop de klok van de teller zijn?

mb-man (0) PRO, 18 jaar geleden

kun je er geen stekker tussen maken dan zodat je een snelheids signaal kunt meten ??

Ronald3871 (0) PRO, 18 jaar geleden

`Hallo,

Als je een nwe. sensor in de bak monteert haal je
ook de bedrading over midden. Waterdichteverbinders
er tussen en klaar. Je hoeft dan niet de hele bedrading
tot in de klok te vervangen. Volgens mij is de blauw/witte
draad achter in de klok het C3 signaal.
Groetjes
Bert

wyly (0), 18 jaar geleden

mijn ervaring is dat het combie-instrument kapot is,
Probeer maar een andere, weet bijna zeker dat alle problemen dan zijn opgelost, heb ik zelf ook gehad.
groetjes wyly.

marcie (0), 18 jaar geleden

dat hij 3000 toeren draait bij ingetrapte koppeling klopt ja,en het geval met uitgevallen meters zit inderdaad in je klokkenhuis.
gaan namelijk vaker stuk

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.