deze auto rijdt koud goed maar warm valt hij in noodloop en heeft dan storingcode p2024 oorzakelijk onderdeel y27/9 egr?
is er iemand die hier meer over kan vertellen, is deze auto uitgerust met egr feedback (sensoren op de egr klep)?
update:ben met de auto bezig geweest en het blijkt dat deze 2 electronisch geregelde egr kleppen heeft met drie draden op elke stelmotor , spanning , massa en signaal/stuurdraad
de linker klep stond in een heel andere stand dan de rechter, de rechter klep heeft op de stuurdraad een wisselende spanning staan van 2/12v de linker klep constant +/_ 11 v (de storingcode verwijst naar de linker klep)
iemand suggesties?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Storingscode P2024 is :Evaporative Emissions (EVAP) Fuel Vapor Temperature Sensor Circuit.
EVAP betekent :Evaporative Emissions. A system to prevent fuel vapor from escaping into the atmosphere.
Zit je wel in de goede richting te zoeken ???
ja ik ben er zeker van , de uitdraai van het diagnoseapparaat spreekt ook van uitlaatgas recirculatie (maar dan in het duits)
er zit ook nog een code in van de ladeluftkuhler umwalzpumpe (er zit een watergekoelde intercooler op)maar die geeft geen noodloopsituatie
even een update: ik heb de beide egr aansturingsstekkers losgekoppeld en losgelaten ,de egr kleppen handmatig dichtgezet en nu rijdt de auto prima
er zullen wel storingcode's aanwezig zijn maar de auto valt niet meer in noodloop
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar