close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz Vito: nu dit weer

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 108cdi

hallo
nu hetvolgende weer:de vito huod af en toe in,dan valt de raildruk weg
maar bij het indrukken van het gaspedaal dan pakt hij meteen weer op,gisteren naar de dealer geweest en hem laten uitlezen,geen foutcodes te bekennen,verder bijna alles nagelopen:opvoerpomp>goed,brandstofpomp>goed,alle filters>goed
nu zeiden ze dat het misschien aan de kabelboom moet liggen,maar ze weten hetzelf niet,en omdat het een vrij dure reparatie is,met geen garantie dat het ook daadwerkelijk de kabelboom zou moeten zijn,hier nu de volgende vraag,of iemand dit heeft meegemaakt of hier mij wat duidelijkheid in kan verschaffen,dus ik rij gewoon dan valt de raildruk even weg,ik geef extra gas en hij pakt gelijk weer op,dit kan een week niet voorkomen en dan wel 5keer achter elkaar,en alleen in de lage toerentallen[rond de 2000]of bij een constante snelheid van 50/70 km per uur,in de hogere toerentallen of snelheden komt het niet voor,elke info welkom
ps[er zit geen EGR of luchtmassameter in deze uitvoering,108cdi amigo]

Geplaatst door

berry (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb zo'n probleem eens met een c klasse meegemaakt.Ik heb het naar de dealer gebracht en alleen gevraagd of ze het eens wilden aansluiten aan de computer.Ze hebben zonder mijn weet een prognose gedaan wat dat inhoud weet ik nogaltijd niet,heb bijna 250 euro betaald en ze wisten het nogaltijd niet wat er scheelde,ze hadden alleen vermoedens.eerst gingen ze beginnen met de ketting van de motor te vervangen als dat het niet was de gasregelaar en als dat het niet was de dieselpomp.Dat ging me echt een bedrag kosten.Dus vertrouw ze niet met blinde ogen kijk ook eens bij andere garages.In limburg is er een bedrijf die zich hoofdzakelijk bezig houd met transportvoertuigen en is er nog een bedrijf die zich alleen bezig houd met diesel brandstof systemen.(belgie)

sezar 0

18 jaar

Remlichtschakelaar al vervangen? Als deze stuk is en tijdens het rijden contact maakt zullen de injectoren niet meer inspuiten, tot wanneer je de gaspedaalstand wijzigt (volgas zoals je zei). Kan dus ook optreden zonder foutcodes.

succes.

presby9181 0
badge

18 jaar

hallo bart
daar heb ik al meer over gehoord,ik stelde het ook voor aan de garagist/monteur,en die keek me net aan of hij water zag branden,daar hadden ze nog nooit van gehoord,maar waar kan ik die vinden?alvast bedankt berry

berry 0

18 jaar

Ik heb het bij een sprinter meegemaakt dat er in het achterlicht bolletje van de remmen een verkeerde lamp was gedraaid dit moet een duplo lampje zijn, 21/5 watt daar was een enkele 10 Watt in gepropt die maakt dus contact tussen de twee spannings lipjes dus als je het licht aan deed kwam er spaning op de rem kant te staan en dacht de Cdi computer dat er geremd werd en werd het vermogen terug geschroeft en als je dan aan de klant vraagt hoe dat bolletje er in komt, dan hebben de kabouters het gedaan

Succes Marcel.

spanbandje 0
badge

18 jaar

Schakelaar zit aan rempedaal.

presby9181 0
badge

18 jaar

Remlichtschakelaar was het probleem

berry 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.