auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz 220 Oldtimer: olie druk regeling

Bouwjaar: 1970, Brandstof: Diesel, Motorcode: 200D type OM 621 918

Geachte leden. Weet gij of iemand die ge kent,waar de oliedrukregeling zit bij een mercedes motor 200D type OM 621 918
Mvg Patrick

Geplaatst door

slebon 1 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

jij bedoelt de oliedrukzender,die zit op het oliefilterhuis als ik me niet vergis

Ja inderdaad die zender staat op het oliefilterhuis,deze motor ligt nu in een jeep en duwt de oliemeter van de jeep voorbij de zeven kg met gevolg dat deze meter zal kapot gaan.Maar als de motor warm is geeft hij vier kg Nu was mijn vraag op het olie filterhuis sttat een inbus vijs als deze verdraaid kan worden kan ik misschien daar regelen dat hij maar vier kg aanduid.Of is er een andere mogelijkheid.

slebon 1 0

14 jaar

Het lijkt mij niet verstandig om met de oliedruk te expirimenteren (volgens mij is dit normaal ook niet mogelijk)
Waarschijnlijk komen de drukzender van de motor en de drukmeter van de jeep niet met elkaar overéén.
mvg. Arie

ahavelaar 0

14 jaar

Druksensor van de Jeep monteren, eventueel met een verloop ertussen als de draad anders is.

oldford 0
badge

14 jaar

Als dit een motor is van 1970 dan is dit zeker een 615 type,maar da maakt nie veel uit,de uitgang waar de leiding opgeschroeft is staat inderdaad op het oliefilterhuis maar de regeling van de oliedruk gebeurd bij de oliepomp in het carter door middel van een by pass systeem dit wil zeggen als de druk te hoog wordt dan vloeit de olie die via deze klep geregeld word terug in het carter,maar zeker nergens niet aan prutsen om de oliedruk te regelen want een 621 motor moet warm 3kg druk hebben als deze stationair draait met de latere 615,616en617 motoren was da niet meer het geval!

Roger10 0

14 jaar

Als zeker is, dat de druk koud meer dan 7 kg/ cm is, dan zou de bypassklep wel eens vast gelopen kunnen zijn.

E.T.Wiersum 0

14 jaar

[quote=E.T.Wiersum]Als zeker is, dat de druk koud meer dan 7 kg/ cm is, dan zou de bypassklep wel eens vast gelopen kunnen zijn.[/quote]
Als de by pass klep vastzit dan is de oliepomp in de kortste keren stuk,maar het zullen wel geen echte 7kg zijn!

Roger10 0

14 jaar

Wie weet waar de bypass klep in deze motor zit en hoe kan die geregeld of getest worden motor OM 621 918

doosmus 0

14 jaar

bypass klep zit in het oliefilterhuis. Als de maximum oliedruk bij een koude en warme motor hetzelfde is werkt deze klep goed.
(Ervan uitgaande dat de motor nog in goede staat is.) mvg. Arie

ahavelaar 0

14 jaar

[quote=ahavelaar]bypass klep zit in het oliefilterhuis. Als de maximum oliedruk bij een koude en warme motor hetzelfde is werkt deze klep goed.
(Ervan uitgaande dat de motor nog in goede staat is.) mvg. Arie[/quote]
Er zit ook een klep in het oliepomphuis die de overdruk van het oliecircuit regelt,de by pass klep in het oliefilterhuis regelt de filtering van de olie! En dat de oliedruk warm en koud hetzelfde is van een motor da klopt niet !ik heb een 190D deze heeft een oliedrukmeter,en koud zijnde heeft deze op de meter 3kg maar deze meter gaat niet hoger!warm zijnde heeft deze stationair 2kg !

Roger10 0

14 jaar

maximum oliedruk wodt bedoeld bij gas geven

bij mijn weten zit het oliedruk regel ventiel aan de voorzijde, achter een (grote) stop, tussen het distributie ketting,
stop er uitdraaien, en dan kun je met een dop-12 of 14 het oliedruk ventiel losdraaien.
dit komt dan in z,n geheel er uit.

[quote=slebon 1]Ja inderdaad die zender staat op het oliefilterhuis,deze motor ligt nu in een jeep en duwt de oliemeter van de jeep voorbij de zeven kg met gevolg dat deze meter zal kapot gaan.Maar als de motor warm is geeft hij vier kg Nu was mijn vraag op het olie filterhuis sttat een inbus vijs als deze verdraaid kan worden kan ik misschien daar regelen dat hij maar vier kg aanduid.Of is er een andere mogelijkheid.[/quote]
Je kan ook nog een andere oliedrukmeter monteren die deze druk wel aankan en dan moet je nergens aan prutsen!En dit is een motor die uit een lichte vrachtwagen type 406 komt,ter informatie

Roger10 0

14 jaar

Roger,

Een andere oliedrukmeter is een oplossing,alleen deze is de originele van een legerjeep en past met de andere instrumenten.Bedankt voor de info
betreffende de herkomst van de motor

doosmus 0

14 jaar

hello,
probleem is opgelost.Zoals pulsjeprofiel schreel zit het overdrukventiel vooraan, achter grote stop.Dit ventiel goed gereinigd en de zaak is in orde.
Iedereen hartelijk dank

doosmus 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 220 of stel zelf een nieuwe vraag.