close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 220: c200 cdi stilgevallen tijdens rijden springt nu ook niet meer aa

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: c200 cdi

Vandaag een C200 cdi binnen gekregen deze is tijdens het rijden uitgevallen en is daarna niet meer aantekrijgen.

Als er wat starthulp wordt gebruikt springt hij wel even aan.

Geen foutcodes aanwezig.

Brandstof komt in het filter.

Nu heb ik een leiding van een verstuiver losgedraait hier komt wel diesel uit als er gestart word.
Er staat alleen niet veel druk op.
Hier hoort toch veel druk op te staan?
Als ik de retourleidingen lospak komt er uit de retouraansluitingen op de injectors pas diesel na ongeveer 10 sec starten komt maar zeer weinig uit loopt niet eens uit de injector.

Zou de opvoerpomp defect kunnen zijn of hebben deze auto's nog een extra drukpomp in de tank zitten voor aanvoer van de diesel na de hogedrukpomp?

Geplaatst door

jossnijder (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb het ook eens voorgehad met m'n C220cdi van '99.Tijdens het rijden sloeg de motor af,en deze wou niet meer starten.De dag erna deed hij het na lang proberen toch terug.Het leek alsof er lucht in het brandstof systeem zat.Dan heb ik de wagen laten uitlezen.Dit gaf aan dat er een probleem was met de luchtmassameter.
Dat is niet logisch want normaal moest de wagen dan in noodloop gaan,wat niet gebeurde.Hij viel gewoon stil. Enkele weken later begon hij wat in te houden en te snokken tijdens het rijden.Dan een nieuwe luchtmassameter gemonteerd en heb reeds 6 jaar geen problemen meer.Best eerst even laten uitlezen.

Mvg

PeterK011 45

14 jaar

Oei had even over het hoofd gezien dat er geen foutcodes waren.Sorry

PeterK011 45

14 jaar

Ik zou hem toch eens aan de diag hangen en eens kijken naar wat parameters.
toerental, brandstofdrukken ed, zie je soms wel iets aan.

Denk zelf niet direct aan de LMM
Maar stekker LMM eraf en eens starten zou je eens kunnen proberen.

Oiram

als het de lmm is dan moet de auto starten en lopen als je hem los haalt.
de druk op de retour erg laag is kan dat duiden op versleten verstuifers of een kapotte hogedruk pomp.

hoop dat je er iets aan hebt.

marc

dockedmarc1 0

14 jaar

Ik heb zelf een wat oudere e 270 cdi (zo'n 300k op de teller) en inmiddels de nodige cdi-ervaring: de cdi's draaien ook met een defecte lmm alleen duurt het koud starten dan wel langer. Je krijgt met een defecte lmm geen foutmelding in het display maar wel als je hem met de juiste software uitleest. Als de lmm kapot is draait de cdi met beperkt vermogen (geen turbo). Ik heb dit zelf zo ervaren. Een andere probleem bij niet starten is lucht in de kunststof brandstof aan/afvoerslangetjes (hier kunnen haast onzichtbare scheurtjes in zitten die vooral bij vriezend weer gaan lekken) dit is te verhelpen door de slangen compleet te vervangen (denk ook aan de rubber afdichtringetjes). Verder is het mogelijk dat er een verstuiver defect is geraakt (maar in mijn ervaring heeft de auto dan al een poos niet lekker gelopen: veel roeten en hoge lekwaardes die je er met software kunt constateren). Tot slot heb ik zelf inmiddels ook alle rubbertjes en afdichtingen van de regelventielen in de commonrail al vervangen: ook deze gaan door veroudering vooral bij vriezend weer lekken waardooor de drukopbouw en start vertragen. Ik vermoed dat het zoiets is omdat de pomp blijkbaar na doorstarten wel voldoende druk opbouwt om toch even te draaien. Ik hoop dat je iets aan deze bijdrage hebt. Succes

ik ben nog verder gaan zoeken en de hogedrukpomp liep vast.
Deze was inwendig defect.

Nu heb ik de hogedruk pomp vervangen maar de auto start nog steeds niet.

Als de leiding tussen de hogedrukpomp en de brandstofrail wordt losgedraait en er wordt gestart dan komt er een klein straaltje nagenoeg drukloos uit.

Diesel zuigt hij gewoon aan zowel rechtstreeks uit de tank als uit een los aangesloten resoirvoir.

Het lijkt erop alsof de nieuwe pomp geen drukopbouwt.

Of heeft iemand een ander idee?

jossnijder 0
badge

14 jaar

Auto vandaag nogmaals laten uitlezen krijgt geen communicatie met de edc module.

Spanning en massa gecontrolleerd deze zijn goed.

Kunnen ze deze module ergens controleren?

Gaan de EDC modulles bij deze wagens vaker stuk?

Of heeft iemand een ander idee

jossnijder 0
badge

14 jaar

Hallo Jos, de term EDS zegt mij niets bij een CDI. Ik lees zelf de diesel uit met MB-software en bekijk dan de CDI-module (motormanagement van de diesel (van Bosch), deze geeft zowel de foutmeldingen als de live-data door aan de pc, erg handig. De communicatie met de cdi-module is wel eens lastig als je een moderne laptop gebruikt. Ik heb speciaal voor dit doel nog een oude met een 'echte' com-poort. Als de CDI-module defect is krijg je ook een storingsmelding op het display van het combi-instrument (en die zie je niet zei je eerder?). Ik zou zelf eens de druksensor (voor op de commonrail bij de pomp) en de drukregelaar (achter op de commonrail) nakijken (heb ik zelf ook al eens alle rubber afdichtingen van vervangen bij mijn e270 cdi). Als deze regelaar lekt, niet goed vacuum meer is of gewoon defect is wordt de hogedrukpomp volgens mij ook niet goed aangestuurd. Slangen/retourleidingen moeten uiteraard vrij van lekkage en luchtbellen zijn. Ook moet de brandstofonderbreker (die zit op de pomp gebouwd) goed werken anders krijg je überhaupt geen brandstof. Hopelijk heb ik je hiermee nog wat bruikbare suggesties kunnen doen. Ik lees het graag als je de oplossing hebt gevonden. Succes, Paul

Hallo paul,

Ik bedoel de motormanagement module.

Auto is uitgelezen bij de dealer. ook hun konden geen communicatie krijgen met de motormanagment module.

Slangen en afdichtingen zijn al vervangen.
Hogedrukpomp is ook vervangen.

Als er een leiding van de injector wordt gedraaid komt hier ook diesel uit.

Je hebt het over een brandstofonderbreker waar zit deze dan?

jossnijder 0
badge

14 jaar

Dag Jos, ik mail even de plaatjes en het webadres van WIS-online naar je emailadres door zodat je hem makkelijker kunt vinden (wel even het juiste motornummer invoeren want de uitvoeringen verschillen). Succes met je speurtocht. Als de cdi-module inderdaad is overleden dan heb je een prijzig probleem omdat hier vlgs mij alleen een nieuwe in past (ivm de eenmalige programmering, maar dat weet ik niet zeker). Je zou hem voor controle/advies op kunnen sturen http://www.actronics.nl/, die zijn een stuk voordeliger dan de dealer en kunnen (en ik spreek uit ervaring) vrijwel alle auto-elektronica razendsnel en voordelig repareren.

mvg Paul

Ik had vorige week eenzelfde soort euvel. Als mijn C220CDI een tijd (nacht) had stilgestaan sloeg hij 's ochtends na het aanslaan onmiddelijk af.
De garage heeft toen de kunststof brandstofretourleidingen vervangen en hij start weer perfekt. Je kunt in principe ook volstaan met het vervangen van de afdichtringetjes maar dan schijnen de klachten vrij snel terug te komen.
Leidingset kost iets van €100,-.

Billybob 0

14 jaar

ik heb een c 220 cdi bj 2000 met 310000 op de teller en had 4 maanden geleden precies het zelfde reed naar mijn werk en plots viel hij uit deed even nog 1 x starten en toen helemaal niets meer, is door mijn garage naar Pul op Urk gebracht met ambulance, is automaat en daar bleek een kabeltje van 1 van de verstuivers gebroken te zijn, volgens Pul stopt een mercedes ermee als 1 van de verstuivers niet werkt, een ander merk zou nog op 3 poten lopen maar deze niet, mijn garage dacht in eerste instantie de brandstof pomp maar dit was het gelukkig niet, kabel gemaakt kosten weet ik niet, was garantie, en loopt weer perfect, ik hoop dat u hier wat aan heeft, was vergeten te vermelden, bij mij bleef het lampje epc branden...

aquariaan 0

14 jaar

probeert eens met een nieuwe k40 relais verzorgt de voeding naar de ecu

willy9 0
badge

14 jaar

Hallo Willy,

Waar zit het k40 relais bij deze auto?

jossnijder 0
badge

14 jaar

hallo,
er zit bij deze types ook nog een brandstofpomp in de tank mijn buurman heeft ook een 220 cdi en na vervangen thermostaat startte zijn auto ook niet meer na div controles bleek er een pompje op blok te zitten en een in de tank.
Weet niet of je er iets aan hebt.
Gr Maarten123

maarten123 0
badge

14 jaar

rechts in de module boxs met zekeringen in(deksel losschroeven)

willy9 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 220 of stel zelf een nieuwe vraag.