auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz 210: olie lekkage bij koppakking E 320 (6CIL LIJN)

Bouwjaar: 1997

Heb koppakking van E 320 6 cil lijn vervangen en de olielekkage
is een tijdje weggeweest maar komt nu weer terug, weet iemand
of hier een modificatie op is(lekt aan voorzijde en achterzijde)
klepdekselpakking = droog
komt dit vaker voor???????

Geplaatst door

ido123 (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

bedankt voor de snelle reaktie, de kop is inderdaad gevlakt,
zal de lengte van de bouten opmeten en de diepte van de kopbout
gaten, heb ook een keer gehoord dat de oliedruk te hoog kan zijn

ido123 0
badge

18 jaar

heb je de kop laten vlakken toen je de koppaking hebt vervangen. zo ja kan het zyn dat kopbouten net iets te lang zyn. je draait dan de kopbouten wel vast met juiste aanhaalmoment maar de bout draai je vast tegen het motor blok, ze kunnen dan niet verder met gevolg dat de kop eigenlyk niet vastzit . even tueel afslypen of dubbelen ringen eronder zetten

mart-vervoort 0
badge

18 jaar

Voor de bouten wordt een maximum lengte aangegeven,als je er een
uitdraaid en meet weet je het meteen, normaal gezien zullen ze wel allemaal evenveel uitgerokken zijn.
Voor een diesel geeft men de volgende max.maten:
Nieuw :80 mm maximum 83,6
102 mm " 105,6
115 mm " 118,6

een 210 uit 97 e 320 is een benzine de maximale boutlengte bedraagt 162,7 mm en de aanhaalkoppels zijn 1e stadium 55 nm, 2e en 3e stadium ieder 90 graden( heb je ze überhaubt wel vervangen ?)

Bram1418 0
badge

18 jaar

En heb je de kopbouten wel volgens de reglementen aangehaald? Dus beginnen in het midden en naar de uiteinden toe aanhalen en in drie stadia. Dus 1e: kop erop aanhalen tot 4 kg(ca) en daarna 2e: weer van het middenuit beginnen naar de uiteinden, aanhalen ca. 6kg en dan de motor starten laten warmdraaien zo'n 15 min. rustig stationair, als de motor op bedrijfstemp. is uitzetten en laten afkoelen tot 35 graden, daarna de 3e: kopbouten weer van het midden uit naar de uiteinden alle bouten zo'n 90 graden aandraaien, is een kwartslag.MVG.

mr-moh 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.