👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Een 320 S lekt olie aan de zijkant van het carter. Langs het carter lopen aan beide zijden de leidingen van de automaat naar de oliekoeler in de radiateur. De wartel van die koelleiding aan de linker zijde van het carter is drijfnat van de motorolie.
Het is dus geen ATF. Volgens mij lekt het onderste vierkante aluminium deel van het carter op de naad. De krukaskeerring is droog voor zover ik het kan beoordelen. Ik beschik niet over de middelen om de motor grondig te reinigen om zo een goede diagnose te stellen. Wie heeft dit al eens meegemaakt?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kijk eens waar de oliedop op gedraaid zit, dat is een verlengstuk dat op het kleppendeksel zit en die ring hebben wij hier al een paar keer gehad dat ie lekt.
carterpan durven wel vaker lekken bij deze motoren.
nieuwe vloeibare pakking ertussen en het is weer in orde.
wel lastig om het carterpan los te krijgen durft wel eens vastzitten .
veel succes
Bedankt voor jullie reactie.
Ik heb de motor zoveel mogelijk gereinigd, en moet toch tot de conclusie komen dat de voorste krukaskeerring lekt.
Het leek er inderdaad in eerste instantie op dat er olie via
de naad van de carterpan en het motorblok lekte.
De ring om de hals van de olievuldop zweet inderdaad, maar is niet echt lek.
Enige ervaring met het vervangen van de krukaskeerring bij dit type motor?
Richard Groot
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar