Kan iemand mij informeren op welkewijze de keering vervangen kan worden van de krukaspoelie voorzijde,
is hiervoor speciaal gereedschap vereist ? en kan de keering van buitenaf vervangen worden ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Keerring kan van buiten af vervangen worden.
onder de auto de afdekplaat weghalen.
Multiriem eraf, krukas poelie eraf, die zit erg vast.
deze draai je los door de auto in de 1e vesnelling te zetten en een hulpje op de rem te laten trappen.(of de parkeerrem goed aantrappen)
Meet eerst even op hoever de keerring in het huis zit, zodat je de nieuwe keerring iets verder naar binnen plaatst (ongeveer 2-3mm) zodat de keerring weer afsluit op een gezond deel van de as.
oude keerring eruit halen met grote schroevendraaier.
nieuwe keerring licht in-olien en aanbrengen , met een passende stempel aan tikken.
poelie goed schoonmaken en ook licht in-olien
de zaak weer monteren.
mvg,
Hans.
Ben zelf geen voorstander van de blokkeer inrichting op deze wijze omdat ie nogal wat vertraagd en daarom vrij waterig of flexibel is; je kan een heel eind doordraaien voordat de boel echt blokkeert. Liever een dikke wielmoer lucht sleutel, tenminste als je die tot beschikking hebt natuurlijk.....
Sytze
uiteraard, maar die moet je wel hebben en zoveel ruimte is er ook niet.
heb het zelf gehad bij mijn benzje
Is zo, maar de demontage van de radiateur, (zeker als ie geen ac heeft) weegt wel op tegen het voordeel wat je daarna krijgt door de ruimte.
Wij hebben ook nog een speciale sleutel waar een dop op kan en je dan op kan huffen met een moker.....maar ik ben er niet weg van.
Sytze
De radiator er uit is snel gebeurd, en dan beschadig je hem zeker niet.
Hou wel rekenig dat die moer verdomd vast kan staan,heb een speciale sleutel gemaakt, en dan losgetrokken met 2 verlengde sleutels van 80 cm.
Met een luchthamer zal het mogelijk ook wel gaan, maar in versnelling zetten enz, dat ging toch niet.
Ik weet niet of het bij een benzine ook zo is als bij een diesel, bij een diesel is het zo dat er op de krukas een loopring zit.
Je moet normaal met een speciale trekker de loopring van de dichting af de krukas halen en een nieuwe plaatsen.
Ik heb altijd de twee samen vervangen. Op de krukas zit een loopring en je zou het niet verwachten die ring is veel verder ingelopen dan je zou denken (je verschiet er van) als nu je nieuwe dichting ook maar in de buurt zijn loopvlak heeft is die na 2000km terug naar de maan.
Probeer die ring er niet af te halen als je de juiste trekker niet hebt, vergeet niet dat je aan de krukas bezig bent, de ring verzonken ligt in het gat waar de dichting inzit en dat je rond de ring niet meer plaats hebt dan de dikte van de dichting, ongeveer 1cm
16 jaar
@Sus11208 : het betreft hier een benzine motor.
Deze informatie is dus niet ter zake.
Hans.
[quote=Hans4040]@Sus11208 : het betreft hier een benzine motor.
Deze informatie is dus niet ter zake.
Hans.[/quote]
Ik veronderstel dat Mercedes ook bij zijn benzine model gebruik maakt van een loopring op de krukas, ik denk niet dat Mercedes hun krukassen laat inlopen door een dichting.
Ik heb van Mercedes hoofdzakelijk diesel motoren gedaan maar degene die aan benzine motoren thuis zijn zullen wel weten of bij de krukasdichting een loopring hoort.
Weet jij zeker dat er geen loopring opzit? Ik geef de info om eens goed te kijken of er wel een opzit.
Met beste groeten van Sus.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 200 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar