close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz Sprinter: Onder het rijden stopt alles met werken.

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Motorcode: 518 cdi ( rood )

Dagelijks heb ik last van dit probleem, onder het rijden doet niks het meer geen ramen, geen ruitenwissers, lichten, noodstop licht, richtingaanwijzing, radio stopt ermee. Kortom ellende. Bij de Mercedes dealer geweest. Dynamo vervangen, accu vervangen, een printplaat vervangen die de bestuuring regelt. Kosten 2.000 euro. Een halve dag meegereden en boem hetzelfde probleem. Nou denken jullie uitlezen heb je dat al gedaan. Natuurlijk maar ze kunnen geen storing vinden, dat is het eerste wat ik heb laten doen. Ze weten het gewoon niet Zoveel geld weg en nog steeds het probleem niet opgelost?? Iemand dit eerder meegemaakt?? Ik lees hier iets met je sleutel? A.U.B ik ben radeloos kan iemand mij helpen. Iemand hetzelfde probleem of zoiets dergelijks?? Laatst sneeuw en toen gebeurde het weer. De auto rijdt gewoon dat is het probleem niet dus niet motorisch.


Met vriendelijke groet,

touppa



[b]Het noemen van namen dan wel zodanig verwijzen is niet de bedoeling van de site vandaar dat ik dat deel uit het topic verwijderd heb

mvg Mercury moderator problemcar[/b]

Geplaatst door

touppa (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

het doet mij denken aan een massa probleem. Ik vermoed iets in dat de massa draad vanaf de accu naar het chasis of de massa draad vanaf de motor naar het chasis iets aan schort.

Laat alles zitten zoals het zit. Kijk eens goed naar de verbinding van de massa draad aan het chassis (roestig of schoon). Inspecteer de vebindingen door eens eraan te trekken. Met beleid.

Meet met een multimeter de ohm-se waarde vanaf de min accu pool naar het chasis, min pool naar het motorblok, min pool naar de alternator. De laatste twee zullen waarschijnlijk dezelfde waarde geven. En dan nog van het motorblok naar het chasis. Alle waarden dienen een hele lage waarde aangeven (laten we zeggen minder dan 3-5 ohm; dit is al (te) veel)

Heb je soms het idee dat ondanks de nieuwe accu, de motor slecht laat starten. Dus met moeite de motor laat draaien om te starten? Dit ondanks het koude weer.



Sterkte,
Arie

Arie57 0

11 jaar

Beste Touppa ga gewoon terug naar jou garage en geef het probleem van jou en jou auto even door en laat hun het oplossen ik kan mij niet voorstellen dat ze u niet willen of kunnen helpen.

Geef hun de kans dit netjes op te lossen, en blijf vooral kalm.

Gr. Harry

berendonck 0
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.